Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til teltplass for førstegangs "telter" - Rogaland


Anbefalte innlegg

Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Jeg bor i Stavanger men kommer fra Ryfylke så derfor trør jeg mye der inne. Masse steder å velge i med både kort vandring og lengre vandring fra bil. Personlig liker jeg å kjøre og parkere i heia for å få de første høydemetrene gratis. Søk på ut.no etter turer i de områdene du vil gå i. Enten korte turer, lette turer, lange turer, telt eller hytte osv. Det finnes utallige ruter og områder å gå og telte. Jeg kunne tenkt meg Jæren. Parkert langs en av strendene og ruslet nedover og fått solnedgangen kanskje men vet ikke om det aksepteres telting i de områdene. 

Men som nevnt, http://www.ut.no er en sikker vinner å bruke for å få inspirasjon til neste tur. Tar utgangspunkt i dnt sine merkede ruter. 

God tur ⛰️🏞️👌

DSC_0840.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.