Gå til innhold
  • Bli medlem

Valgets kvaler


Anbefalte innlegg

Jeg står og lurer på om jeg nå skal investere i en nemo canon sovepose. Vi bor i USA  (og er i lockdown, så det er ikke sååå mye å gjøre her). Moosejaw har salg og selger den til 35 % rabatt, dvs at jeg skal gi rundt 7000 laken for denne: 

https://www.nemoequipment.com/product/canon/

Hva sier dere, er det verdt sparepengene? 

 

Endret av Sovjetunionen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du fort legger opp til å være vår utskremte kjøpskanal (med dertil etterfølgende jobb med å sende disse til Norge) med å annonsere slike tilbud her 😂

Spøk til side. Den posen har 1.28 kg dun av 850 FP (US) i 183 cm lengde, som er mer en f.eks WM Bison GWS har (1,19 kg dun av samme kvalitet, i 180 cm lendge) som også er ratet til -40C. Så om du liker alle de løsningene så er det sikkert en bra pose?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (36 minutter siden):

Jeg tenker at du fort legger opp til å være vår utskremte kjøpskanal (med dertil etterfølgende jobb med å sende disse til Norge) med å annonsere slike tilbud her 😂

Spøk til side. Den posen har 1.28 kg dun av 850 FP (US) i 183 cm lengde, som er mer en f.eks WM Bison GWS har (1,19 kg dun av samme kvalitet, i 180 cm lendge) som også er ratet til -40C. Så om du liker alle de løsningene så er det sikkert en bra pose?

Haha, ja, hvis dollaen bare kan snike seg pittelitt lenger ned nå, så hadde det vært helt topp :D

Hm, VELDIG godt poeng ift sammenligningen med WM. WM bison er jo en krempose, den er selvfølgelig ikke på tilbud da, når e WM det egentlig? Har nettopp kjøpt Nemo sonic -20 til mannen og den er veldig fin, så jeg tror vel at denne er god også. Dessuten trenger jeg ikke kjøpe sovepose på uminnelige år etter dette, da er hele spekteret dekket 😛 . Dessuten er sparekontoen veldig tom, men det er den jo alltid når utstyrslageret er fylt 

Endret av Sovjetunionen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en dollar på bare 10.50 i dag mot 11.80 sist uke er det sikkert lurt å vente litt. Lurer på om dollaren var nede i 7.50 sånn ca når jeg bodde i California i 17/18. Håper dere har amerikansk lønn og ikke lever på norske pesetas i disse tider. Vi hadde husleie på 4k dollar i måneden. Tror ikke det hadde blitt mye penger til ekstra med denne dollarkursen. Ellers har jeg tro på soveposen! Jeg liker amerikanske løsninger. Ikke alt man trenger men noe er fantastisk bra.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (10 minutter siden):

Med en dollar på bare 10.50 i dag mot 11.80 sist uke er det sikkert lurt å vente litt. Lurer på om dollaren var nede i 7.50 sånn ca når jeg bodde i California i 17/18. Håper dere har amerikansk lønn og ikke lever på norske pesetas i disse tider. Vi hadde husleie på 4k dollar i måneden. Tror ikke det hadde blitt mye penger til ekstra med denne dollarkursen. Ellers har jeg tro på soveposen! Jeg liker amerikanske løsninger. Ikke alt man trenger men noe er fantastisk bra.

Tore

Ja, det der er jo en uendelig gjettelek. Vår husleie va 32 000 i februar, 35 000 i mars, 45 000 i forrige uke og 39 000 nå og ja, vi får betalt i norske kroner. Det er jo ekstra festlig med lockdown, stengte flyplasser og såpass ustabil inntekt. Heldigvis har sentralbanksjefen sagt at de evt vil gå inn og stabilisere. Med oljeprisen som den er nå, tror jeg det er helt usannsynlig å få krona ned i 7,50, iallfall før moosejaw ferdiggjør tilbudet sitt 😜 . 

Godt å høre at dere også liker posen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovjetunionen skrev (1 time siden):

Dessuten trenger jeg ikke kjøpe sovepose på uminnelige år etter dette, da er hele spekteret dekket 😛

Jeg følger 10°C regelen. Er T-Lim. på soveposen ca 10 grader unna en du har fra før så er det lov å kjøpe  den. (Med sommer vs 3-sesongs pose kommer jeg til å slite, men har foreløpig ikke kjøpt noen ny pose som bryter med regelen.) Hvilket spekter refererer du til? 😁

Endret av Terka
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (18 minutter siden):

Jeg følger 10°C regelen. Er T-Lim. på soveposen ca 10 grader unna en du har fra før så er det lov å kjøpe  den.

Den regelen kan man generalisere til å gjelde telt:   Plass til en person mer eller mindre, tunnel versus kuppel, helårstelt versus tresesongs telt, ...  Kombinasjonsmulighetene er mange, og alle faktorene multipliseres. N+1 er for pingler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og man må selvsagt finne en tenkt bruksverdi som avviker fra noe du har fra  før (som du er inne på), dette gjelder for begge reglene. 😄 (Alternativt gi bort til familie og venner, selge på finn.no det du allerede har.)

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luesveis skrev (18 timer siden):

Den regelen kan man generalisere til å gjelde telt:   Plass til en person mer eller mindre, tunnel versus kuppel, helårstelt versus tresesongs telt, ...  Kombinasjonsmulighetene er mange, og alle faktorene multipliseres. N+1 er for pingler!

Hahaha, herlig! Det får meg i øvrig over på neste spørsmål sånn for å hijacke min egen tråd: Hva slags telt skal jeg investere i til familien her over? Nå ble vi jo coronafaste i USA sånn at jeg ikke fikk hentet meg utstyret mitt (skulle hente det i påska), så det må kjøpes et lett tremannstelt med god takhøyde og plass til en mann på 190. Hva skal man velge da? 

Og gamleposen gikk ned til sånn -18, den har vært med på så mange turer nå at den har blitt litt flat og varmer ikke så godt mer. Fryser rundt -12 i den nå, så da må jeg ha en ny i det kalde segmentet. Tenkte at å kjøpe en sånn pose som går helt ned til -25 (som jeg regner med at denne gjør for oss damer) så har jeg liksom sikret meg hele spekteret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Terka skrev (17 timer siden):

@Sovjetunionen, om du fortsatt ikke har handlet pose så kan du vurdere å ta med denne karens vurdering av Nemo med i evalueringen: 

https://explorersweb.com/2018/10/11/gear-review-polar-sleeping-bags/

image.png.f8f5c1eb2208d7345039fb25ae6c9393.png

Flotte greier @Terka dette er jo veldig viktig info da. De har den faktisk på salg til 7000nok nå, så jeg holdt på å kjøpe, men lar den være. Hvem har lyst på en frossen ispipe på soveposen :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.