Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano valg...Femund 2 vs Hasle 530?


SiljeK

Anbefalte innlegg

Annonse

Hasle er veldig tung!

Har selv en Old Town Penobscot 17 Roylaex kano, som er oppgitt til 30 kilo, og det er rikelig tungt nok å få opp på biltaket alene. Hasle veier 10 kilo mer.

Du kan få lasthjelpearm som kan brukes.

Utenom vekt synes jeg Hasle fungerer fint. Har ikke prøvd alt for mange typer, men av leiekanoer synes jeg Hasle er blant de bedre.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Hasle 530 en del sammen med elever i grunnskolen. Bortsett fra kosmetiske skader ble ingenting ødelagt på 6 år så disse tåler ganske mye. Den har kjøl og er dermed ganske retningsstabil sammenlignet med en del andre kanoer, fin å padle distanse med. Glir ganske godt i vannet. 3 seter er praktisk, og den har svært god plass til bagasje. Vi padlet på overnattingstur med oppakning til 3 ungdomsskoleelever i hver kano, så bæreevne og lastekapasitet er det lite å si på. Stabiliteten er også god. 

Bortsett fra vekta ser jeg ingen åpenbare ulemper med denne. Om du ikke er så redd for biltaket kan du legge baugen på taket først, og så løfte akterenden og skyve den inn på taket. Et lite tips til kortere bære- /frakteetapper hvis dere har solide årer, er å stikke åra inn i bærehåndtaket og bære på hver sin side. Den tåler fint å bli slept en del slik, selv om det blir noen riper.

Femund har jeg ingen erfaring med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.