Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtagrø 3 camp, førstegangstelt?


Sandra90

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe mitt første telt nå, forhåpentligvis. 

Vil at det skal kunne romme meg selv, helst en til, til tider. Helst tåle vind og regn da jeg bor på Vestlandet. 

Fordeler og ulemper med dette teltet? 

Eventuelt tips rundt andre telt? Vil helst ha helsport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :-)

Jeg har hatt endel Helsport-telt (ikke denne modellen), og må si jeg har vært fornøyd med samtlige telt. Uansett om telt-modellene har vært i trek eller pro-serien, eller også spesiallaget for XXL eller Sport1-kjeden, så holder de mål mht kvalitet og løsninger.

Kan ikke tenke meg at du går feil om du kjøper Turtagrø 3 Camp-teltet.

Eneste ankepunktet jeg har mht dette teltet, er at det kan være noe tungt om du skal campe alene. Det veier et sted mellom 3,1 og 3,5 kg. Det er mye. I tillegg bygger det endel i volum = tar mye plass i/på sekken. Er dere to, så kan dere fordele stenger og plugger i den ene sekken, og teltduk/innertelt i den andre.

Uansett; som førstegangstelt er den helt sikkert mer enn bra nok om man for det meste camper vår, sommer og høst. Ser av bildet at det har en lav profil, så det vil nok klare seg fint på snaufjellet også.

Inne på Finn er det nå et par brukte Turtagrø 3 Camper til salgs. 

Selv har jeg blant annet en Helsport Nordmarka 2. Det er uten stort fortelt, og det er et lite minus i grisevær - særlig om man er to og må lage mat i et trangt fortelt. Men, som solotelt er det helt ypperlig. Mitt veier 2,5 kg.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.