Gå til innhold
Mammut94

Hjelp til teltkjøp på budsjett

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Mammut94 said:

Hei!

Jeg og kjæresten skal kjøpe oss et telt etter å ha brukt Jervenduk og teltet til faren min frem til nå. Vi kan betale opp til +/- 3000kr, og ønsker oss et 3-manns tunneltelt, 3-sesongers, gjerne sittehøyde i innerteltet. Helsport Lofoten er kanskje drømmeteltet per nå, men er en del for dyrt for oss på et studentbudsjett dessverre. Så noen som har noen tips eller anbefalinger til telt for oss?

Takk folkens!

PS: Noen som har prøvd eller kan si hva de tror om Marmot Haldor 3p? Det har visst åpning foran slik som Lofoten, men er usikker på kvaliteten.

Hvis du kan leve med å sette opp innerteltet først (amerikansk oppsett) kan jeg absolutt gå god for MSR Elixir 3. Meget romslig innvendig, flere store oppbevaringslommer, to innganger og fortelt, og god ventilering. Mitt har jeg veid til 2,8 kg. På de varmeste sommerdagene kan du velge å kun slå opp innerteltet. 
Sålenge du holder deg unna de værste vindkastene er dette et telt som duger godt for 3-sesongs bruk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 hours ago, Mammut94 said:

Takk for svar! Ser Fjellsport har tilbud på MSR Elixir 3 til 3249,- nå. Kan du si litt mer om det? Hvor lang tid bruker du på å sette det opp kontra et normalt tunneltelt? Og hvordan er lagringsplassen for sekk og annet i fortelt?

Ser Fjellsport også har billig Robens Voyager 3EX nå, som jeg har sett litt på.

Oppsettet er veldig enkelt. Innerteltet klipses i stengene, også monterer du ytterteltet utenpå. Med litt terping har du det montert ila 5 minutter. Selve innerteltet er frittstående. Forteltet plugges ut med to plugger pr side. Er man to på tur (et fortelt hver) er det plenty med lagringsplass for sekk, sko etc. Forteltet kan også åpnes 2/3 for god utsikt/gjennomtrekk. I innerteltet har du to store (!) Og to mindre oppbevaringslommer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutes ago, esphojo said:

Dette må være et bra alternativ, gitt at det er pro-versjonen (og at lett brukt er ok). Fjellheimen 3 til 2500. Tikker på de fleste boksene deres;

Skjult lenke - logg inn for å se den

Det der er trek-varianten. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Msr elixir 3 til 2300,-

Skjult lenke - logg inn for å se den

Endret av KS10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.