Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av vandresekk


linnleh

Anbefalte innlegg

Hei, 
Jeg sitter og skal kjøpe meg ny sekk, og vurderer Fjellreven Kajka 85 og Osprey Xena 85. Damemodeller.

Liker veldig godt Kajka sin løsning hvor man kan åpne hele sekken, men ser den er en del tyngre enn Osprey sin.

Jeg er relativt nybegynner og har til nå brukt arvegods av en sekk etter pappa. Den er altså veteran og passer meg ikke så godt🤪 Har hittil vært mest på helgeturer, men etter planen skal jeg nok på noen ukesturer til sommeren.  

Endret av linnleh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt fjellreven kajka i vel fem år, og er enda godt fornøyd. Digre sidelommer, og veldig praktisk å kunne åpne sekken for å hente ting, uten å tømme den. Synes den har vært god å bære, selv om vekta har vært mellom 20-25 kg. Hvis jeg skifter den ut, har jeg kommet til å prøvd xena’en:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en bra beskrivelse av Osprey Xena her:

Det viktigste er at sekken passer deg, og det er veldig individuelt. Så du bør finne et sted du kan prøve dem med vekt i eller bestille med mulighet til å sende tilbake og prøve hjemme. Har forøvrig Xena 85 selv og er godt fornøyd med den :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har herreversjon av Xena, Xenith i 88L. Veldig fornøyd med den sekken. Har egentlig ikke savnet det å,åpne hele sekken. Den har tilgang til hovedrom på begge sider. Synes det har fungert greit. Pakker jeg ting på sidene som jeg trenger lettere tilgang til. Er jo sidelommer i tillegg. Alt i alt veldig fornøyd med sekken, grei pris og ikke så tung.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, borgern said:

Har herreversjon av Xena, Xenith i 88L. Veldig fornøyd med den sekken. Har egentlig ikke savnet det å,åpne hele sekken. Den har tilgang til hovedrom på begge sider. Synes det har fungert greit. Pakker jeg ting på sidene som jeg trenger lettere tilgang til. Er jo sidelommer i tillegg. Alt i alt veldig fornøyd med sekken, grei pris og ikke så tung.

Hvordan er det med å få strekt ut nakken/bøye hode bakover med sekken på? Har testen den i butikk, og kan virke som at det kan bli en utfordring..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS10 skrev (2 timer siden):

Hvordan er det med å få strekt ut nakken/bøye hode bakover med sekken på? Har testen den i butikk, og kan virke som at det kan bli en utfordring..

Ikke noe jeg har tenkt på eller som har plaget met. Jeg er 187 da og sekke du ser på er omtrent like stor som min. Så da spørs det hvor høy du er. Uansett er det jo reimer både foran og bak på topplokket så evt kan du slakke litt på de foran og så stramme så topplokket sitter litt mer bak på sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS10 skrev (3 timer siden):

Hvordan er det med å få strekt ut nakken/bøye hode bakover med sekken på? Har testen den i butikk, og kan virke som at det kan bli en utfordring..

På fottur er det ingen problem. Men sekken er totalt ubrukeleg, i alle fall for meg, når eg går på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vandresekk/storsekk blir fort tung nok. Så vekt er et veldig viktig kriterie syns jeg. Har herreversjonen og syns den har gode løsninger og sitter godt på min rygg. Topplokket er flytende og kan justeres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.