Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY / alternativ bunnduk


Dortase

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hilleberg Keron 4 GT som jeg ikke har bunnduk til. teltet er ca 5m langt og 2 meter bredt.

Orginal bunnduk synes jeg er svindyr, koster 1800,- 😒 

Jeg trenger den kun nå på våren når det er gjørmete å skal ha med familien på tur i nærområde.

Har noen testet å bruke noe for for byggplast, pressening eller noe slikt? Mest for å unngå å få en vaskejobb uten like når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde polycryo, for å få bunnduken ned i vekt. Dette er et veldig tynt stoff, og relativt lett å få hull på. Og har man først fått hull eller en flenge i så spjæres det opp med en gang. Jeg gav dette opp etter et par turer..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tyvek på mountain hardware hylo teltet mitt. Fungerer ganske bra og tyveken tåler jo litt også. Ser mange i det store utland har laget maljer og hemper på sine, det har ikke jeg, så den er litt tricky å få på plass når det blåser, men det går (trekker den under teltet etter det er slått opp).

eneste du må passe på er at duken ikke går utenfor teltet, da får du fort en utfordring når det regner. 

Tyvek er normalt 120cm bred og du kapper den på lengde etter ønske, så den passer fint til de fleste 2pers telt. 

Siden teltet ditt er så mye bredere, så må du vel da skjøte duken så et vis? 

Annet alternativ fra byggeplasser kan jo da også være fuktsperre, den plasten leveres vel i 240cm bredder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dortase skrev (15 minutter siden):

Fikk meg rester av fuktsperre, så prøver ut det først. Minuset er at den er tung og tar litt stor plass. Men den var gratis 👍

Skal du gå ultralett, så fungerer Tesa vindusfolie meget bra! Teipes sammen, og teipes i kjørnene.

Sånn folie for å få ett «ekstra lag isolerende glass» på vinduet. Tåler mer enn du tror, men ikke like glatt og mykt å stappe som ripstop nylon, bør derfor brettes og tar da liten plass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (29 minutter siden):

Skal du gå ultralett, så fungerer Tesa vindusfolie meget bra! Teipes sammen, og teipes i kjørnene.

Med Keron 4 GT på 5kg blir det ikke snakk om noe ultralett 😎

kommer til å ha alt i sykkelvogn, så vekt spiller vel egentlig ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dortase skrev (8 timer siden):

Med Keron 4 GT på 5kg blir det ikke snakk om noe ultralett 😎

kommer til å ha alt i sykkelvogn, så vekt spiller vel egentlig ikke så stor rolle.

Ahh, skjønner. Billig presenning, eller det du allerede har fått gratis gjør nok jobben godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.