Dortase 120 Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 Jeg har et Hilleberg Keron 4 GT som jeg ikke har bunnduk til. teltet er ca 5m langt og 2 meter bredt. Orginal bunnduk synes jeg er svindyr, koster 1800,- đ Jeg trenger den kun nĂ„ pĂ„ vĂ„ren nĂ„r det er gjĂžrmete Ă„ skal ha med familien pĂ„ tur i nĂŠromrĂ„de. Har noen testet Ă„ bruke noe for for byggplast, pressening eller noe slikt? Mest for Ă„ unngĂ„ Ă„ fĂ„ en vaskejobb uten like nĂ„r vi kommer hjem. Siter Lenke til innlegg Del pĂ„ andre sider
+Prebb 1 024 Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 Mange i USA bruker Tyvek eller polycryo. Har ikke prÞvd det selv, men det er langt billigere enn original bunnduk Dortase reagerte pÄ dette 1 Siter Lenke til innlegg Del pÄ andre sider
Dortase 120 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2020 Prebb skrev (9 minutter siden): Mange i USA bruker Tyvek eller polycryo. Takk for tips, skal sÞke litt rundt dette Siter Lenke til innlegg Del pÄ andre sider
+Bjellesau 240 Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 Jeg prÞvde polycryo, for Ä fÄ bunnduken ned i vekt. Dette er et veldig tynt stoff, og relativt lett Ä fÄ hull pÄ. Og har man fÞrst fÄtt hull eller en flenge i sÄ spjÊres det opp med en gang. Jeg gav dette opp etter et par turer..... Siter Lenke til innlegg Del pÄ andre sider
+uteturen 143 Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Bruker tyvek pÄ mountain hardware hylo teltet mitt. Fungerer ganske bra og tyveken tÄler jo litt ogsÄ. Ser mange i det store utland har laget maljer og hemper pÄ sine, det har ikke jeg, sÄ den er litt tricky Ä fÄ pÄ plass nÄr det blÄser, men det gÄr (trekker den under teltet etter det er slÄtt opp). eneste du mÄ passe pÄ er at duken ikke gÄr utenfor teltet, da fÄr du fort en utfordring nÄr det regner. Tyvek er normalt 120cm bred og du kapper den pÄ lengde etter Þnske, sÄ den passer fint til de fleste 2pers telt. Siden teltet ditt er sÄ mye bredere, sÄ mÄ du vel da skjÞte duken sÄ et vis? Annet alternativ fra byggeplasser kan jo da ogsÄ vÊre fuktsperre, den plasten leveres vel i 240cm bredder. Siter Lenke til innlegg Del pÄ andre sider
rune1974 182 Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Har selv brugt tyvek med stor succes, og hvis du vasker det pÄ almindelig maskinpark med koldt vand, sÄ bliver det lettere at pakke sammen og larmer mindre. Et godt sted for bÄde tyvek og andet til diy projekter er (Logg inn for Ä se skjult innhold) esw og gramjeger reagerte pÄ dette 2 Siter Lenke til innlegg Del pÄ andre sider
Marius Engelsen 1 874 Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 KjÞpte billig ripstop nylon pÄ e-bay. Brukt til masse, ogsÄ bunnduk. SÊrdeles godt egnet! Siter Lenke til innlegg Del pÄ andre sider
Dortase 120 Skrevet 22. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2020 Fikk meg rester av fuktsperre, sĂ„ prĂžver ut det fĂžrst. Minuset er at den er tung og tar litt stor plass. Men den var gratis đ uteturen reagerte pĂ„ dette 1 Siter Lenke til innlegg Del pĂ„ andre sider
Marius Engelsen 1 874 Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Dortase skrev (15 minutter siden): Fikk meg rester av fuktsperre, sĂ„ prĂžver ut det fĂžrst. Minuset er at den er tung og tar litt stor plass. Men den var gratis đ Skal du gĂ„ ultralett, sĂ„ fungerer Tesa vindusfolie meget bra! Teipes sammen, og teipes i kjĂžrnene. SĂ„nn folie for Ă„ fĂ„ ett «ekstra lag isolerende glass» pĂ„ vinduet. TĂ„ler mer enn du tror, men ikke like glatt og mykt Ă„ stappe som ripstop nylon, bĂžr derfor brettes og tar da liten plass  Siter Lenke til innlegg Del pĂ„ andre sider
Dortase 120 Skrevet 22. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2020 Marius Engelsen skrev (29 minutter siden): Skal du gĂ„ ultralett, sĂ„ fungerer Tesa vindusfolie meget bra! Teipes sammen, og teipes i kjĂžrnene. Med Keron 4 GT pĂ„ 5kg blir det ikke snakk om noe ultralett đ kommer til Ă„ ha alt i sykkelvogn, sĂ„ vekt spiller vel egentlig ikke sĂ„ stor rolle. Siter Lenke til innlegg Del pĂ„ andre sider
Marius Engelsen 1 874 Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Dortase skrev (8 timer siden): Med Keron 4 GT pĂ„ 5kg blir det ikke snakk om noe ultralett đ kommer til Ă„ ha alt i sykkelvogn, sĂ„ vekt spiller vel egentlig ikke sĂ„ stor rolle. Ahh, skjĂžnner. Billig presenning, eller det du allerede har fĂ„tt gratis gjĂžr nok jobben godt da Siter Lenke til innlegg Del pĂ„ andre sider
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.