Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda 2019 - Fra Ulevå til Nedre Hellevatnet


Kristian V.

Anbefalte innlegg

Annonse

Virkelig fin rapport fra et kjent område jeg også gjerne vil besøke mer av. Min neste tur inn dit vil antakelig ta meg inn til Simletindvatnet og derfra følge Bora nedover mot Årmotvatni. Var ved Bora noen dager i 1999 tror jeg det var, finnes noen bilder på bloggen, og inn dit kan jeg godt altså tenke meg igjen, men altså prøve mer på liten, ukes rundtur.

Igjen, en flott turrapport med gode bilder! 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en utrolig flott rapport, Kristian. Nydelig bilder og kjekt at du legger ved kart med inntegnet rute. Takk for at du deler!! Har vært en god del i området selv, men for det meste "på gjennomreise" til andre områder lenger østover. Massiv natur og til dels godt fiske her og der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin HJ skrev (12 timer siden):

Takk for en nydelig turrapport fra kjente trakter, jeg lengter så inderlig til tursekken pakkes for mer enn et døgn igjen 😊 

Takk selv! :) 
Har selv begynt å bli litt gira på at våren skal komme så man kan ut på tur og hjelper jo ikke når man går gjennom bilder fra fjorårets langtur. Men ligger fortsatt snø der jeg vil dra, og is på vannene så fiske utgår. Men om en mnd eller så bør det bli bra :D 

Endret av Kristian J. Vabø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tolsen87 skrev (19 timer siden):

Takk for en nydelig rapport og flotte bilder, frista og ta seg en tur i disse områdene, den stranda du campet med så jo helt magisk ut. 

Takker! :) 

Ja den stranda var ganske flott, og fin plass å sette opp teltet. Må ha stein til bardunene, pluggene ville ikke helt sitte i denne grove grusen.  I ettertid har jeg og tenkt at når det står godt på med vind, så er man nok ganske utsatt der, så det er jo noe å ha i tankene om man skal dit. Og om man vil gå dagsturer, så kan man jo faktisk gå til Hellevassbu, eller ta med fiskestanga og gå nedover elva, eller opp i fjellene. Det var og mye molter der. Det kom et eldre par med båt fra en hytte i nærheten og kona der gikk vel i 6-8 timer å plukket molter i området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Eriksen skrev (1 time siden):

Flott rapport som virkelig satt i gang turdrømmene. Det trengs i disse pandemi-tider... Kjenner også at jeg fikk skikkelig lyst på et Hilleberg Unna, ser så digg ut det teltet!:)

Takker! :) Har blitt veldig glad i det teltet selv, etter at jeg kjøpte det for noen år siden. Gikk fra et Helsport tunneltelt og har ikke angret et sekund siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.