GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Trenger organiserings-inspirasjon: Vis meg utstyrslageret ditt 🧐


Lars L

Anbefalte innlegg

I disse tider med hjemmekontor og korona-husarrest (selvpÄfÞrt enn sÄ lenge), har jeg ikke lenger noen unnskyldning. Det mÄ ryddes i turutstyret, og det mÄ bli enda enklere Ä komme seg raskt avgÄrde pÄ tur - kort som lang.

I skrivende stund stÄr utstyrsboden (som forÞvrig ogsÄ er alle de andre typer bodene vi har) slik den stod siden vi flyttet hit for 6 mÄneder siden. Det er halvfulle flytteesker overalt, alt for mange kleshengere i plastposer med eksistensiell krise, og en total mangel pÄ system. Turutstyret ligger ujevnt fordelt ved inngangen, ogsÄ i to store flyttesker. Jeg trenger hjelp.

Jeg trenger inspirasjon! Vis meg lageret ditt 🧐 

 

Kom gjerne med tips og erfaringer. Hyllesystem, hvilke lagringsbokser som er best, hva som gÄr sammen og eventuelt ikke, macgyver-lÞsninger -- alt gÄr. VÊr sÄ snill og gi nerden i deg fritt frem. Og la meg se bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Det er litt essensielt Ă„ vite hvor stor plass du har, budsjett og eventuelt hvor mye utstyr du tenker Ă„ lagre.

Jeg har forelsket meg i Pax-systemet til IKEA for all oppbevaring i hÞyskap, se trÄden under. Det jeg har lÊrt er Ä ha litt ekstra plass til nytt utstyr nÄr du gÄr for noe sÄnn som dette. Vet ikke hvor mye du har av utstyr, men jeg tror ikke jeg har hverken ekstremt mye, men er samtidig over gjennomsnittet av mannen i gata. Under ser du per sommeren i fjor. I etterkant har det her kommet inn en ekstra sekk i midten, en klÞv til hund(ogsÄ hengende i midten) og en packraft m/div utstyr som har fÄtt plass i hÞyre skap.

, IMG_0352.thumb.JPG.a41b601ecf8a0873ddbe07ca517ac95a.JPG

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skogens StĂžnn skrev (20 minutter siden):

Spredd over hele huset, uteboden og garasjen i fĂžlge min bedre halvdel, sĂ„ bilde? Nei! 😄

Ditto. I tillegg kommer utfordringene med Ă„ bare gi Bedre Halvdel et veldig omtrentlig bilde av hvor mye turutstyr vi egentlig har. SĂ„ jeg kunne aldri hatt en skap som @Thomas E men det sĂ„ jammen fantastisk ut 😍

Endret av varmtvann
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

varmtvann skrev (1 time siden):

I tillegg kommer utfordringene med Ă„ bare gi Bedre Halvdel et veldig omtrentlig bilde av hvor mye turutstyr vi egentlig har.

Av og til lurer jeg pĂ„ om ikke hun har bedre oversikt enn det jeg har...🙃

@Thomas E, det der fĂ„r jeg til bare i de vĂ„teste drĂžmmene mine. đŸ˜Č

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

9 hours ago, Kristian J. VabĂž said:

 

Flotte trÄder! Fant enda flere gjemt inni disse. Takk! Flaut at jeg ikke fant disse selv :(

Liker systemet ditt. Jeg har dessverre ikke plass til et helt garderobeskap i boden. Boden er relativt liten.

 

4 hours ago, Thomas E said:

Det er litt essensielt Ă„ vite hvor stor plass du har, budsjett og eventuelt hvor mye utstyr du tenker Ă„ lagre.

Jeg har forelsket meg i Pax-systemet til IKEA for all oppbevaring i hÞyskap, se trÄden under. Det jeg har lÊrt er Ä ha litt ekstra plass til nytt utstyr nÄr du gÄr for noe sÄnn som dette. Vet ikke hvor mye du har av utstyr, men jeg tror ikke jeg har hverken ekstremt mye, men er samtidig over gjennomsnittet av mannen i gata. Under ser du per sommeren i fjor. I etterkant har det her kommet inn en ekstra sekk i midten, en klÞv til hund(ogsÄ hengende i midten) og en packraft m/div utstyr som har fÄtt plass i hÞyre skap.

Godt spÞrsmÄl. Jeg har antagelig mindre utstyr enn deg, men det kan hende det bare er fordi du har alt samlet pÄ ett sted. Jeg har et par telt, en del brennere og assortert kjÞkkenutstyr, tarper, 5-6 forskjellige typer liggeunderlag, 4-5 soveposer, hengekÞyer, en del klatreutstyr (kanskje 40-50 liter samlet). Økser, kniver, sager.

Boden er liten. Kanskje 2 meter i bredden, men gÄr inn en 5-6 meter. Jeg tenker Ä ha hyllesystem pÄ hver side, med en gang i midten. Har dessverre ikke mulighet til Ä henge ting i taket. Jeg har fÄtt en god del tips fra de andre trÄdene nÄ. SpÞrsmÄlet er om jeg skal kjÞpe et hyllesystem som gir meg nok dybde, og som jeg kan variere hÞyden pÄ hver hylle, eller om jeg skal bygge noe med knekter og finer/sponplater (har liggende).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Lars L skrev (1 time siden):

Godt spÞrsmÄl. Jeg har antagelig mindre utstyr enn deg, men det kan hende det bare er fordi du har alt samlet pÄ ett sted. Jeg har et par telt, en del brennere og assortert kjÞkkenutstyr, tarper, 5-6 forskjellige typer liggeunderlag, 4-5 soveposer, hengekÞyer, en del klatreutstyr (kanskje 40-50 liter samlet). Økser, kniver, sager.

Boden er liten. Kanskje 2 meter i bredden, men gÄr inn en 5-6 meter. Jeg tenker Ä ha hyllesystem pÄ hver side, med en gang i midten. Har dessverre ikke mulighet til Ä henge ting i taket. Jeg har fÄtt en god del tips fra de andre trÄdene nÄ. SpÞrsmÄlet er om jeg skal kjÞpe et hyllesystem som gir meg nok dybde, og som jeg kan variere hÞyden pÄ hver hylle, eller om jeg skal bygge noe med knekter og finer/sponplater (har liggende).

Tja, pÄ meg virker det som du har omtrent samme mengde utstyr. Har ikke noen flere telt/sovepose/underlag osv enn deg. LÞsningen pÄ bildet er 300*236*58 (B*H*D).

PAX koster mer enn helt enkle hyller, men har veldig praktiske lÞsninger og er enkelt Ä bygge. De er ogsÄ tilpasset normal takhÞyde (de er 236cm hÞye). Siden den kun er 2m bred vil jeg nevne en ting. Hvis du har tenkt Ä fÄ plass til telt, stenger, soveposer, liggeunderlag osv. liggende i bredden virker 50+cm Ä vÊre et slags minimum med mindre du vil at ting skal stikke ut. Vet ikke om du leste posten min, men der passet f.eks. Hillebergstengene til Keron 4GT akkurat i dybden. PAX er 58cm utvendig og noen cm mindre innvendig.

Endret av Thomas E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tja... kan prĂžve Ă„ vise litt av mitt halvveis organiserte... godt jeg er singel sĂ„ ingen kan klage, sier jeg bare 😂👌

Her ligger da en sovepose pÄ toppen og 2 liggeunderlag under, og en underquilt pÄ siden 
under henger noen kjoler og i en kasse under der ligger det pakkposer, pulkbagger og diverse slike ting. Fiskestenger og gÄstaver stÄr der ogsÄ90534479_2625481507721386_8845702389852798976_n.jpg

 

90866217_798773350644627_1753245992855011328_n.jpg

90726574_1675392652628295_7381302314977460224_n.jpg

90513374_226540242064513_5259138521389596672_n.jpg

Og turmat, kjĂžkken og diverse bĂ„lutstyr ligger i kasser pĂ„ soverommet 😛 
90767028_271264603872788_2684033648633577472_n.jpg

Og ja.. dette ligger for tiden i stua, og er klar for neste tur som er forhĂ„pentligvis til helga igjen (til mitt forsvar sĂ„ var vi ute denne helga som var ogsĂ„ 😇 )
90783057_2604315469787932_3568132995564961792_n.jpg

Endret av Vimsehue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Den smarte ideen med merkede plastbokser @Vimsehue, den skal jeg stjele. Deler jeg det inn i sesong i tillegg er det jo bare Ä slenge de som ikke skal brukes opp pÄ loftet eller garasjehemsen. Kanskje min sambo da fÄr et litt lykkeligere liv, og jeg slipper Ä lete fult sÄ mye nÄr jeg skal pakke til tur.

;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 2 uker senere...

Har ett dedikert rom til turutstyr. 
To kleskap med klÊr, flere store knagger til ryggsekker, holder pÄ veggen til ski og 5 reoler for utstyr. Blant annet. 
Her er alt lagret i egne avdelinger, som fiskeutstyr, skiutstyr, fridykkerutstyr o.l.

Fungerer veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.