Gå til innhold
  • Bli medlem

Overleve på naturens vilkår


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Annonse

Jeg er skeptisk til at noen, ved å lese denne boken, blir i stand til å grave snøhuler i en nødssituasjon. Les gjerne "Friluftsliv" av Faarlund, som inneholder en historie fra virkeligheten om nødbiuakk i snøhule. 

Du skal eventuelt være en veldig erfaren vinterfriluftsentusiast, for å klare å ta beslutningen om å grave deg ned tidsnok. Har ikke noe tro på at Ola Dunk fra byen (inkludert meg selv), er i stand til å grave seg ned i tide. 

Dersom du skal grave deg rett ned, har Lars Monsen en bedre oppskrift enn denne boken. Les for eksempel Villmarksboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka , som jeg også har , gjør jo ikke noen til en survival ekspert . Ingen kan lese seg til det. Men den inspirerer , og inspirerte i iallfall meg for noen tiår siden til å komme meg ut i skogen og prøve ting & tang. Mestringsfølelsen det gir etter å frosset seg gjennom en vinternatt ute gir erfaring som man tar med seg til neste vinternatt. Og så oppdager man at men  etterhvert er blitt ganske god på dette. Det begynte med boken...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.