Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Nallo 3 vs Anjan 3


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal gå til innkjøp av nytt telt til våren og trenger deres hjelp sårt. 

Litt bakrundsinfo: 

Vi er to stk med hund og skal bruke teltet primært 3 sesong (vår,som,høst). Det skal brukes på vandring gjennom jotunheimen over flere dager. 

Jeg har Niak, Akto og Keron 3GT fra før av og elsker disse. Men siden vi nå har fått oss hund blir Niak og Akto altfor liten. Keron 3GT er et pulk telt (vinter) på 4 kg så det utgår. 

Jeg har kikket på Nallo 3 og Anjan 3. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke GT på grunn av vektøkningen men kan vurdere det ettersom hunden får en luksus plass med sekkene. 

 

For meg er dette viktig, lufting og en stor inngang man kan lett gå inn og ut av og ha utsikt ut av. Vekt er også en faktor. Jeg har vært bestemt på Nallo 3 nå i 1 år, men så fikk jeg øynene opp for Anjan teltet etter litt smug kikking på forumet. 

Takker for all hjelp eller innspill. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Største ulempen jeg ser på Anjan er mangel på lufteventil, i grei vind så vil jo den høye ytterduken sørge for lufting, men i typisk vindstille regnvær så kan det fort bli varmt og klamt inne i teltet. Dette er min opplevelse med Niak som på alle andre måter er ett supert telt.

Ellers så er jo Nallo hakket med solid, og vil nok tåle en del mer vær og vind enn Anjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Sig Man skrev (På 29.4.2020 den 16.05):

Største ulempen jeg ser på Anjan er mangel på lufteventil, i grei vind så vil jo den høye ytterduken sørge for lufting, men i typisk vindstille regnvær så kan det fort bli varmt og klamt inne i teltet. Dette er min opplevelse med Niak som på alle andre måter er ett supert telt.

Ellers så er jo Nallo hakket med solid, og vil nok tåle en del mer vær og vind enn Anjan.

Jeg opplever anjan 2 som mer luftig enn Nallo 3GT, spesielt i vindstille og rolig vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Alexander Nicholas Kristoffersen skrev (På 15.3.2020 den 10.36):

Hei, jeg skal gå til innkjøp av nytt telt til våren og trenger deres hjelp sårt. 

Du har sikkert allerede kjøpt telt, men min erfaring med 17 år gammelt Nallo 3 er at det går greit med 2 personer og 1 hund, så lenge hunden ikke er for stor og det ikke regner alt for mye. Det blir trangt i forteltet til både 2 sekker og 1 hund, så noe må inn i teltet, og dersom alt er vått kan det bli kjipt i lengden. Ved hund inne i innerteltet må man passe på bunnduk og underlag og soveposer som skarpe klør kan lage hull i. Men man unngår at hunden stikker ut under teltduken fra forteltet på natta for å sjekke noe og ikke finner veien inn igjen. Å putte hunden oppi en hundejervenduk kan forenkle ting (uansett fint for vinterbruk). Når det er sagt så kjøpte jeg teltet lenge før jeg fikk hund, så i etterhånd hadde jeg nok gått for en GT-versjon dersom jeg skulle på mange lange turer med hund, der været kan bli vått underveis. Med GT-versjonen mister man litt utsikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.