Gå til innhold
  • Bli medlem

Lading av dji mavic pro 2


stigd

Anbefalte innlegg

Hei

Eg lurte på korleis folk lader dei batteria på tur. Går det ann og lade dei fra ein powerbank eller må ein ha enten 12 v eller 220v lader. 

Veit at sparken kan du lade via drona men går det på mavicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.fjellsport.no/goal-zero-sherpa-50-w-220v-inverter-gra.html?q=goal zero

Denne powerbanken med innebygd inverter (230V ut) burde greie ca en lading av drona, er på 50W. Prisen på fjellsport er vel ikke så ille for øyeblikket (610,-). Pass på at den originale laderen tåler modifisert sinus (dvs at 230Ven ut fra powerbanken ikke nødvendigvis har perfekt sinuskurve)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Omnilite said:

https://www.fjellsport.no/goal-zero-sherpa-50-w-220v-inverter-gra.html?q=goal zero

Denne powerbanken med innebygd inverter (230V ut) burde greie ca en lading av drona, er på 50W. Prisen på fjellsport er vel ikke så ille for øyeblikket (610,-). Pass på at den originale laderen tåler modifisert sinus (dvs at 230Ven ut fra powerbanken ikke nødvendigvis har perfekt sinuskurve)

Jeg tror 230V-utgangen gir for lite strøm. Med den powerbanken er det muligens best å bruke 12V-utgangen, den gir opptil 8A. Å koble DJI sin originale billader til denne kan fungere, men man må lage en egen overgang mellom kontaktene. DJI sin billader gir ut 17,6V/4,5A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billaderen fungerer utmerket på Outlander. Måler den til litt over 14v når jeg har bilen på.

Har også brukt den på 12v anlegget til Ioniq elbil, fungerer helt fint. Jeg  var tåpelig en gang og brukte en 12v USB adapter med ny 12V uttak i midten, og plugget i Mavic laderen i den. Kraftuttaket var så stort at den 12v USB adapteren smeltet 😇 Var i bilen så ble ikke noe varmgang i bilen eller batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for lange turer er uansett å ha mange batteriet. Jeg har fem, som er i underkant på lengre turer. Men du får planlegge ruta på forhånd og se for deg hvilke bilder som er viktige, og spare på strømmen. For oversiktsbilder er det mer enn nok med ett batteri til dagen. Timelapse og lignende, not so much.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Her har jeg gjort meg opp en del erfaringer rundt drone på langtur og det enkel svaret er at det er veldig vanskelig å lade opp dronebatterier på tur. Har du et Goal zero 20w panel trenger du  minimum en perfekt dag helst to for å lade opp et batteri. Jeg pleier derfor å ha med 3 batterier på tur til dronen også har jeg med vanlig lader sommerstid, så må du heller innom noen  hytter for å lade.

 

Dere som foreslår andre powerbanker så er det viktig å se på Wh istedenfor mAh. På et dronebatteri er det 59Wh mens det på en sherpa 50 er 50Wh. Med null tap får du derfor ikke ladet et batteri med en sånn batteribank. Skal jeg på vintertur med gode solforhold og tenker å fly drone ville jeg nok helt klart hatt med meg minimum 2x40w solcellepaneler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.