Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske på Lifjell


Arild Torjesen

Anbefalte innlegg

Har planlagt en tur til Lifjell i uka rundt St. Hans. Tar noen dager med fiske på vei inn til Oslo  til lron maiden konsert😎. Tenker å gå opp fra Grimås. Har lest litt om fiske på Lifjell, bl.a her på forumet. Det meste som er skrevet  er noen år gammelt. Er det noen som har noe oppdatert info om fiske der oppe?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var noen turer i sommer (var ikke kjent der fra før av). Fisk i alle vanna jeg prøvde meg i, mye var smått. Men det var noe storfisk også, største jeg fikk var 72cm men dårlig kondisjon og veldig tynn.

uansett kjempeområde å være på tur i, masse vann innenfor kort gangavstand fra hverandre (og muligens bedre resultat for mer erfarne/ivrige fiskere enn meg) og flott natur.

gikk opp fra Grimås, times gange til de første vannene

Endret av Manko
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg var der sommeren 2018, og erfaringen jeg sitter igjen med er at man bør ha både slukstang og fluestang med seg, hvis man har.
Jeg gikk og opp fra Grimås, prøvde fiskelykken i første vannet jeg kom til, og der ble det napp temmelig kjapt. Men ved vannene jeg teltet med vaket det mye fisk, men den ville ikke ta på sluk i det hele tatt, og jeg manglet desverre fluestang. Har planer om å opp igjen i år, så da blir det med begge deler! :) 

Fiskekortet hos iNatur forklarer og fint hvilke vann som kan være kjekt å besøke.


Du har kanskje sett trådene, men legger uansett ved mine svar på andre tråder om samme emnet:
https://www.fjellforum.no/topic/48238-fisketur-lifjell/?do=findComment&comment=446838
https://www.fjellforum.no/topic/48598-en-natt-på-lifjell/?do=findComment&comment=449164

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp med hytte på  Bøsiden. Har sjelden vært noe fangst å skryte av, men veldig flott turområde ellers. Går som regel til Klokksteintjønna via Oksladalen, og så over til Skåråfjellholmen via Sandtjønn, Storsteintjønna og Snotjønn. Ville vurdert å gå mer i retning Jøronatten og Holmen om fisken er viktig. Har dog fått fisk på parkeringsplassen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Lifjell flere ganger de siste årene, kun gått inn fra Grimås. 

Naturen er veldig veldig flott! 

Fiske er veldig variert, har fått fisk fra 50 gram og opp til kiloen. 

På Inatur står det litt om fisket.

Send en pm om du vil ha litt mer info fra det jeg har erfart der. 

20190724_194258.jpg

20170708_171156.jpg

20180328_070103.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.