Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny skallbukse


Fotogubbe

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg plar seie at skallkle skal vere nett det; skallkle.

Skallkle som blir for tilsittende og tett på, gir dårlegare beskyttelse ved ver, då det ligg tett på huda og ikkje gir luftlag rundt. Meir som eit ekstra skinn. 

Eg ville gått opp ein storleik. 

Edit: det kan også virke som at membranane fungerar best om plagga er passelige, hverken for store eller for tilsittende. 

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må selv alltid vurdere lengde mot magevidde da de aller fleste bukser er lagd for folk med mer mage enn det jeg har i forhold til høyde. Så når ny bukse skal handles så må mange modeller testes for å finne de som er smaleste i livet i forhold til høyde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tklami skrev (2 timer siden):

Må selv alltid vurdere lengde mot magevidde da de aller fleste bukser er lagd for folk med mer mage enn det jeg har i forhold til høyde. Så når ny bukse skal handles så må mange modeller testes for å finne de som er smaleste i livet i forhold til høyde

Norrøna er kjent for lang benlengde, her ville nok Falketind m.fl. passet i liv og benlengde. Har dog lest at flere klager på hull i plaggene etter kort tids bruk, i tillegg høy pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotogubbe skrev (28 minutter siden):

Norrøna er kjent for lang benlengde, her ville nok Falketind m.fl. passet i liv og benlengde. Har dog lest at flere klager på hull i plaggene etter kort tids bruk, i tillegg høy pris.

Falketind er skjøre greier, og lekker fort. Trollveggen betydelig bedre.

Jeg har hatt begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.