Gå til innhold
  • Bli medlem

Abonnement til Garmin Inreach?


Anbefalte innlegg

Skal ha meg en inreach enhet slik at jeg har litt ekstra sikkerhet når jeg er på tur eller på sjøen med båten. 

Jeg lurer imidlertid på litt i forhold til abonnementet. Jeg lurte på det billigste abonnementet safety uten binding. Det ser imidlertid ut til at det påløper en ekstra kostnad på 275 kroner i året bare for å kunne ha et abonnement uten binding? Månedsprisen kommer utenom? Er det slik at man kan deaktivere det løpende abonnementet og aktivere det når det passer, eller fryser du bare abonnementet for en måned i gangen? 

Det står: 

Sitat

Freedom-abonnementer koster kr 274,99 årlig. Abonnementer uten binding gjelder for minst 30 dager. Hvis du bytter Freedom-abonnement, gjelder en ny minstegrense på 30 dager. Det koster ikke noe å bytte mellom Freedom-abonnementer. Det koster ikke noe å stoppe tjenesten midlertidig i en måned av gangen. 

Jeg lurer også litt på priser. I det billigste abonnementet safety koster det 1,10 for send/spor punkter. Det står også at det er 10 minutters sporingsintervaller. Betyr det jeg blir belastet automatisk for dette? Det utgjør i såfall nesten 160 kroner i døgnet ekstra hvis det går automatisk. 

Det koster også 1,10 for plasseringsping - noe jeg ikke aner hva er? 

Noen tanker eller tips? Jeg er ikke borte lange turer i gangen så jeg trenger ikke noe dyrt abonnement. 

 

 

 

 

Screenshot_20200309-073116.jpg

 

Prislisten i sin helhet

https://explore.garmin.com/nb-NO/inreach/

Endret av DROMEDILLA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg litt usikker. Men jeg mener jeg ikke betaler mer enn for de 30 dagene i slengen abonnementet er aktivt. 

Så lenge du ikke har på sporing, så vil du ikke måtte betale for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

DROMEDILLA skrev (22 minutter siden):

Er det slik at man kan deaktivere det løpende abonnementet og aktivere det når det passer, eller fryser du bare abonnementet for en måned i gangen?


Når man aktiverer og deaktiverer abonnementet så vil det være aktivt i minimum 30 dager og man vil få en måneds kostnad for dette, så det fungerer ikke å aktivere for en ukes tur og deretter deaktivere. Altså det fungerer, men man vil få regning for en måneds abonnement. Du kan deaktivere og la det være deaktivert så lenge man ønsker, det er ikke slik at man fryser det for en måned om gangen. 

Sporing og plassering kan skrus av og da trenger man ikke betale for det, og det er en årsavgift på 275 kr. for å ha mulighet til å aktivere og deaktivere abonnementet.
image.png 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DROMEDILLA skrev (7 minutter siden):

Da ble jeg litt klokere Heriks. Takk :) Noen som kan fortelle hva plasseringsping er og hvordan/når dette blir belastet? 

Tror det hvordan dele plasseringen din og at du må aktivt sende den for at den skal belastes, men er ikke helt sikker. Har aldri brukt eller betalt for den funksjonen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasseringsping er at andre etterspør posisjonen din. Dette kan for eksempel gjøres gjennom map share. Andre kan også sende deg en melding eller en posisjon. Disse tingene kan du slå av (enkeltvis), eller du kan ha et passord på map share-siden og informere de du slipper inn om at det koster penger å trykke på knappen.

 

Et eksempel på en slik side: https://eur-share.inreach.garmin.com/flangset

 

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis PLB er noe for deg, (eks. ocean signal), koster dette 450kr året, og batteriet er garantert i minst 7 år.

Fest den på skulderstroppen på sekken (Eller padlevesten, og den er alltid med og alltid aktivert, også «når du ikke trenger den».

Men den kan kun sende nødmeldinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.