Gå til innhold
  • Bli medlem

Fischer skisko


Salaren

Anbefalte innlegg

Fjellski og fjellskisko har jeg men nå spekulerer jeg på å få meg en lettere støvel til bruk på de dager man fint kan bruke vanlige turlangrennski med NNN bindinger og gjerne gå utafor løypene. Og ser da på Fischer RC3 Combi som et godt alternativ. Men så finnes også Fischer BCX 6 som er noe høyere men kjenner ikke til noe mere enn det og om dette er en sko som vil passe til mitt tiltenkte bruk. Er det noen her som kan forklarer meg forskjellen eller hvilkne av disse skoa man bør foretrekke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har RC3 Combi og er bare passe fornøyd. Bruken er til vanlige langrennski i lett terreng.

Skoen er varm og god og sitter godt uten å klemme noe sted. Men til mine ben med lav vrist greier jeg ikke å snøre skoen så den sitter godt på foten. Jeg savner et snørefeste litt høyere opp/lengre bak som kan hjelpe å holde foten på plass nede i skoen. Selve skoen er høy nok, men snørefeste er for lavt. Skoen har riktignok denne kombi bøylen høyere opp men den hjelper ikke med å holde foten nede i støvelen.

Strammer jeg lissen alt jeg kan sitter foten, men da kjennes lissen i siste/øverste feste svært ubehagelig mot vristen. Strammes den godt uten at jeg føler ubehag føles skoen en anelse for løs med ørlite kjipping som resultat. Har ennå ikke fått gnagsår av dette, men det kan like godt være at turene ikke er lange nok.

Prøvde en Alpina i samme stil og den satt bedre (under butikkseansen), men valgte Fischer fordi fargen stemte bedre med skiene.

Men til andre føtter er dette helt sikkert en bra sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (37 minutter siden):

Jeg har RC3 Combi og er bare passe fornøyd. Bruken er til vanlige langrennski i lett terreng.

Skoen er varm og god og sitter godt uten å klemme noe sted. Men til mine ben med lav vrist greier jeg ikke å snøre skoen så den sitter godt på foten. Jeg savner et snørefeste litt høyere opp/lengre bak som kan hjelpe å holde foten på plass nede i skoen. Selve skoen er høy nok, men snørefeste er for lavt. Skoen har riktignok denne kombi bøylen høyere opp men den hjelper ikke med å holde foten nede i støvelen.

Strammer jeg lissen alt jeg kan sitter foten, men da kjennes lissen i siste/øverste feste svært ubehagelig mot vristen. Strammes den godt uten at jeg føler ubehag føles skoen en anelse for løs med ørlite kjipping som resultat. Har ennå ikke fått gnagsår av dette, men det kan like godt være at turene ikke er lange nok.

Prøvde en Alpina i samme stil og den satt bedre (under butikkseansen), men valgte Fischer fordi fargen stemte bedre med skiene.

Men til andre føtter er dette helt sikkert en bra sko.

Flott beskrivelse. Ja jeg har usedvanlig høy rist, faktisk så kraftig at jeg må bruke gummistøvler størrelse 46 istedenfor 44 som jeg normalt bruker i vanlige sko. Og når det gjelder størrelse så bruker jeg som sagt str.44 men ser at når det kommer til Fischer og Salomon så må jeg en størrelse opp. Ellers er dette kun en sko som kun er tiltenkt bruk i lett terreng og med lett ryggsekk. Det er jo litt deilig og seile innover viddene på lettere langrennski fremfor de tyngre fjellskia når føret er skarpt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (På 8.3.2020 den 12.05):

Jeg har RC3 Combi og er bare passe fornøyd. Bruken er til vanlige langrennski i lett terreng.

Skoen er varm og god og sitter godt uten å klemme noe sted. Men til mine ben med lav vrist greier jeg ikke å snøre skoen så den sitter godt på foten. Jeg savner et snørefeste litt høyere opp/lengre bak som kan hjelpe å holde foten på plass nede i skoen. Selve skoen er høy nok, men snørefeste er for lavt. Skoen har riktignok denne kombi bøylen høyere opp men den hjelper ikke med å holde foten nede i støvelen.

Strammer jeg lissen alt jeg kan sitter foten, men da kjennes lissen i siste/øverste feste svært ubehagelig mot vristen. Strammes den godt uten at jeg føler ubehag føles skoen en anelse for løs med ørlite kjipping som resultat. Har ennå ikke fått gnagsår av dette, men det kan like godt være at turene ikke er lange nok.

Prøvde en Alpina i samme stil og den satt bedre (under butikkseansen), men valgte Fischer fordi fargen stemte bedre med skiene.

Men til andre føtter er dette helt sikkert en bra sko.

Så det var viktigere med korrekt farge enn at skoen satt bra på foten ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.