Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose (med eller uten glidelås?)


NB

Anbefalte innlegg

Hei! Skal invistere i ny sovepose til vinteren , har tenkt på jan mayen fra isbjørn, men er ikke helt sikker på om jeg skal ta med eller uten glidelås. Er jo to typer med glidelås også ;) Den uten glidelås skal jo være hakket varmere ,men er det ikke litt kjekt med glidelås også da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo helt på hva slags temperaturer det er snakk om her. Dersom det er slik at en absolutt må ha det så varmt som mulig for ikke å fryse i hjel (ekspedisjon++) så ville jeg gått for den med 70cm glidelås. Det må være mye enklere å bruke når en for eksempel har våknet og vil lage seg frokost uten å hoppe ut av soveposen.

Jeg skal snart kjøpe Jan Mayen, og kommer uten tvil til å velge den med 70 cm glidelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Jan Mayen med dobbel glidelås, og er superfornöyd med den.

Denne varianten gir posen et litt bredere bruksområde.

Selvfölgelig er nok den uten glidelås en smule varmere,

men skal man bruke den mer en bare mittvinters under åpen himmel -

feks en sporadisk natt på ei hytte underveis -

så er det jo veldig praktisk å kunne åpne posen å bare bruke den som dyne.

Denne posen er VARM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.