Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatte favoritt-turbukse


amk

Anbefalte innlegg

Søker råd og vink for å finne en erstatter av min høyt elskede vinter-turbukse, Bergans Geita. Vil ikke bli produsert mer, sier Bergans.

Jeg tror noe av det som gjør Geita så anvendelig til mitt bruk er at det er ull i softshellen. Det betyr at jeg kan bruke den på mine vanlige hverdagsturer på etpar timer høst vinter og vår uten å måtte ha stillongs under. Det er superkomfortabelt! At den i tillegg er lydløs og har en ledig passform (kanskje ikke så elegant, men praktisk), er herlig.  En mye brukt detalj med sånn gamasje-gummiering nede rundt skoene er også en fordel, og kan godt finnes på erstatningsbuksen også. 

Har forstått at Ortovox lager bukser med ull i stoffet, men strever med å finne fram i modelljungelen der. Blir veldig glad for anbefalinger! 

(PS mangler ikke bukser generelt, altså, det er bare akkurat dette behovet som er så stort 😊! Dekkes f.eks ikke av Svalbard-buksen til Norrøna, den er tykk men iskald, og heller ikke av skallbukser.)

Endret av amk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skaffet den Monsen buksa. Veldig fornøyd med den så langt. Brukt den på noen dagsturer i marka så langt. God å gå i. Er såpass varm at jeg ikke trenger noe longs under rundt 0 grader. Har ikke testet hvor kaldt jeg kan bruke den uten noe under. Men den er ikke så vindtett så hvis det blåser så kan det være greit med noe mer. I motsetning til den du har så har denne en mer tight passform. Men føles ikke trang å gå i selv om den sitter etter. En fordel med det er at den kan brukes som ytterbukse eller den kan brukes under en annen bukse som longs. Den er ikke vanntett men skulle det bli litt fukt så tørker den kjapt. Ingen gummigamasje på den men det sitter tett nok rundt støvel til å vasse i snø. Innsiden av beina nederst er forsterket så den tåler mer slitasje der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (10 minutter siden):

Er såpass varm at jeg ikke trenger noe longs under rundt 0 grader. Har ikke testet hvor kaldt jeg kan bruke den uten noe under. Men den er ikke så vindtett så hvis det blåser så kan det være greit med noe mer. 

Takk for bra beskrivelse! Blir typisk i 6-10 plussgrader jeg bruker den, Vestlandet. Blir det for varmt, tenker du? Jeg syns den virker veldig lovende, den jeg har var varmere som ny men er verken særlig vindtett eller vannavstøtende. Klarer seg til hverdagsturene likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.