Gå til innhold
  • Bli medlem

Klattermusen freke impregnering??


Jonas H

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt min bukse noen år no, og er fornøyd med buksen! 

Men jeg lurer da på om disse krever noen form for kjærlighet? Impregnering? Det er jo grovt stoff på knærne og strets i stompen. Noen som vet? Hvilken produkt skal brukes og evt skal hele buksen eller bare deler av den behandles? 

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Cutan er vel en ren PU membran, mens Gore-Tex er ePTFE membran med beskyttende PU coating, så jeg føler meg ganske trygg på at Cutan vil tåle alle kjemikalier som er godkjent for GTX, mens det er en ørliten sjanse for at mann ikke nødvendigvis kan anta det motsatte.

Jeg re-impregnerer veldig sjelden, og i såfall hovedsaklig ved å kun spraye ytterstoffet. Dette trur jeg ikke påvirker membranet i særlig stor grad, og gjør neppe mer skade enn nytte uansett hvilken kombinasjon av membran / spray mann bruker. Det er nok viktigere å sjekke produsentens anbefalinger hvis mann tenker å bruke wash-in impregnering, da denne i mye større grad vil binde seg til selve membranet.

Aller viktigst trur jeg det er å vaske membranplagg riktig. Generelt har nok ingen membran særlig godt av vanlig vaskemiddel. I en barnefamile med en million forskjellige membranplagg med ulik teknologi, så blir det one-size fits all vasking med Nikwax tech wash. For best holdbarhet og ytelse kan det være lurt å følge produsentens anbefaling for vaskemiddel og hyppighet.

 

P.S. Har aldri hatt noen plagg med Cutan før. Mitt siste Klättermusen-plagg med membran er fra eVent-epoken, men nå har jeg kjøpt både Brede 2.0 jakke og har en bukse (med ett eller annet norrønsk navn) på vei i posten. Blir vel snart kjent med Cutan's fordeler og ulemper enten jeg vil eller ikke.

Litt spent på begge plaggene. KM startet jo som ett merke som satset ganske kompromissløst på funksjon over form, men virker som de i større grad har dreid mot friluftsmote i senere år, de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.