Gå til innhold
  • Bli medlem

Tarp oppsett (der ikke trærne finnes)


Knott

Anbefalte innlegg

Hei!
Er det noen av dere som har en bra måte å spenne opp Tarp ... på fjellet? Jeg synes det blir skikkelig knotete og tildels irriterende når jeg prøver og spenne opp tarpen min på fjellet. Siden jeg bruker et lite enkeltmannstelt, (uten nevneverdig fortelt) så liker jeg veldig godt tarpen som en forlengelse av teltet til å sitte under, lagre utstyr og lage mat, men noen ganger har jeg rett og slett bare lyst til å brenne opp denne duken i rent raseri. 
Har noen av dere tegninger, bilder eller rett og slett noen gode forklaringer på hvordan dere spenner opp duken der det ikke finnes trær?
 

For ordens skyld så bruker jeg tarpen til Hilleberg (10 ul) og jeg bruker gåstaver!!

Endret av Knott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Knott skrev (4 timer siden):

Hei!
Er det noen av dere som har en bra måte å spenne opp Tarp ... på fjellet? Jeg synes det blir skikkelig knotete og tildels irriterende når jeg prøver og spenne opp tarpen min på fjellet. Siden jeg bruker et lite enkeltmannstelt, (uten nevneverdig fortelt) så liker jeg veldig godt tarpen som en forlengelse av teltet til å sitte under, lagre utstyr og lage mat, men noen ganger har jeg rett og slett bare lyst til å brenne opp denne duken i rent raseri. 
Har noen av dere tegninger, bilder eller rett og slett noen gode forklaringer på hvordan dere spenner opp duken der det ikke finnes trær?
 

For ordens skyld så bruker jeg tarpen til Hilleberg (10 ul) og jeg bruker gåstaver!!

Er det noe slik du mener? 

fforum.jpg.6673a8ec26268a21d95095771cf2ca72.jpg

Hvis:  Tarpet 3 x 1,6  festes bam teltet med bzarduner laget av teltsroff for ikke å gnage på teltet.  Plasseres slik at vann ikke renner ned forab teltet.  I front bruker jeg et par gamle rotstokker fra fluestenger

 

 

Endret av Tom42
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott skrev (3 timer siden):

Helt korrekt 👍
Jeg kan kanskje bruke gåstavene mine som stenger, siden jeg ikke har noe annet å bruke i front? 

Gåstavene vil fungere fint.  Når det blåser legger jeg ned tarpenden på vindsiden.  I alle hjørner har jeg montert strikk.   Og så bruker jeg opptil 5 meter lange barduner.  Dermed tåler tarpet ganske mye vind. Bak og inntil teltet og over teltet, (det har jeg skrevet tidligere), men det er så viktig å ikke bruke bardunline som raskt vil gnage hull på teltet.  Jeg river opp remser på ca 5 cm bredde fra et ganmmelt telt.  I tillegg bruker jeg farger på bardunene.  Grønn for høyre og rød for venstre.  Dette letter oppsettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bruke gåstavene(eller i noen tilfeller; padleåren/e) for det de er verdt, så er vel bare å slippe fantasien løs.
Har kjøpt ekstra plugger som brukes om tarpen må opp på slike plasser.

Hilleberg Tarp 10 UL sammen med et Unna, satt opp pga kommende regn.
IMG_4113.thumb.jpg.63961d9f40811f04701fb7af984ed233.jpg

Endret av Kristian J. Vabø
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.