Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur ved Høvringen?


Teltturklar

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er en familie på to voksne og to barn som nærmer seg hhv 4 og 6 år. Til sommeren ønsker vi å prøve oss på litt telting og friluftsliv. Lurer derfor på om noen har gode tips til turer i nærheten av Høvringen? Tenker nok helst å slå opp telt ikke altfor langt unna bilen (en times gåtur skal vi nok klare) og så ta dagsturer derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo mange kjempefine plasser på Høvringen. Dere kan feks følge elva oppover på høyre side av Vardhøj. Mange fine lekeplasser langs den elva. Gå så langt dere vil og telt der dere syns det er fint. Vardhøj er et fint turmål for barn i deres alder. 

Eller dere kan gå stien opp forbi Anaripigg til vannene bak der. Og slå opp telt der, bading, fiske og topptur lett tilgjengelig.

Eller parkere på Smuksjøseter og gå til Peer Gynthytta og telte der. 

Personlig ville jeg holdt meg på Høvringen. Parkert bilen og fulgt elva som går mot Smuksjøseter et bittelite stykke. Der er en fin flat plass å telte, og den elva har altså så mange utforskningsmuligheter. Ta med våtdrakt til ungene og la dem boltre seg. 

Nedenfor gangbrua er det en herlig badeplass. Da må dere helt ned til veien, følg deretter elva på venstre side inn til kulpen. Åh det er et perfekt sted på varme sommerdager. 

God tur til Høvringen, min barndoms ferieplass :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.