Gå til innhold
  • Bli medlem

Replikere Grorud snøsag


kaprests

Anbefalte innlegg

Ønsker å lage min egen snøsag, siden jeg ikke helt har klart å finne en moderne sag som er like god eller bedre enn den gode gamle fra Grorud jernvarefabrikk.

Lurer derfor på om noen har en sånn og kan oppgi mål spesifikasjoner og ev. andre designtips til en god snøsag :)
Prøvde å søke rundt på nettet, men det ser ikke ut som info om Grorudsagen er å oppdrive på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 8 måneder senere...

Vet ikke hva dere bruker snøsagene deres til..  For å lage snøhuler brukte vi i min ungdom (for sikkert 100 år siden! :-) ) å kjøpe sagblad a la dette: https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/verktøy/håndverktøy/håndsag/ironside-vedsagblad-600mm/p/31960057

Disse satte vi på (selvlaga) trehåndtak i begge endene, og så laga vi snøhuler. Funka som bare det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 11/11/2020 at 8:31 PM, uteturen said:

Hva var resultatet her? 

Denne gikk meg hus forbi dessverre, så beklager sent svar...

Endte opp med å komme i kontakt med en som solgte Grorudsagen på Finn, så slapp bryet med å lage selv :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.