Gå til innhold
  • Bli medlem

Når drivstofflasken er nesten tom


Anders P

Anbefalte innlegg

Hei, 

eg har hatt MSR Dragonfly ei stund no. Den brenner stort sett veldig bra og det blir fyr uansett. Det har dog vore eit par unntak. Når det var lite igjen i drivstofflaska så er det veldig vanskeleg å få fyr, og når eg først får fyr så brenner det og brenner det utan at vatnet koker. Er det nokon andre som har hatt same problemet ? Finst det nokon løsninger på dette ? 

 

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er virkelig lite i flaska så er det viktig at hele inntaket ligger i drivstoffet, noen filter suger over hele overflaten, og da må alt være under ellers så suger det falsk luft, flammen er fin å blå en stund men egentlig ikke så stor.
Dersom posisjonen på flaska er avgjørende for varmen så er nok dette problemet.

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at innsugslangen er feil har jeg og vært borti, riktignok da på Omnifuel. Der hadde slangen langt seg langs pumpe. Da ville den ikke trekke inn drivstoff hvis lite i flaska. Med lite fuel virket det heller ikke å snu flaske til OFF da slange fremdeles var i drivstoffet. Men å bøye litt på slangen fikset begge deler. 
Er det lite drivstoff er det også viktig at flaske  ligger "rett" slik at at slangen stikker ned i det laveste punktet i flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.