Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av tarp


Hermanh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en tarp som er stor nok til å bruke over hengekøya mi, jeg har en større tarp (4x4m) til å bruke ved evt leirplass. Jeg har et gavekort på 1000 kr på sport1 og tenkte derfor at jeg skulle kjøpe tarp der, Regner med at to av tarpene der er passelige til dette bruket og jeg er usikker på hvilke jeg skal velge. Planen er at hele familien skal  ha sin egen hengekøye med tarp og pris er derfor en avgjørende faktor når vi er fire barn og to voksne :) 

Valgene står mellom: 

FRISPORT TARP STD SMALL 3X3 M til 499,-

BITIHORN TREK TARP 3,5X2,9 GREEN til 899,-

 

Det er en ganske stor prisforskjell mellom disse to, regner med at bitihorn sin er bedre, men hvor stor forskjell er det egentlig? Er jo selvsagt interessert i et produkt som jeg kan stole på. Tror nok mest sansynlig at dersom hele familien er ute på tur så er det kun i godværstider, men jeg kan godt tenke meg å ligge ute selv om være rusker seg litt til (vestlandsværet) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått for Frisport. Heng den diagonalt og få mønelinje på 4,24 meter. 

Ellers så fungerer 3 meter mønelinje også, men ved uvær må du plassere hengekøya mitt under. Fungerte greit i uvær for den 10-årige jenta mi i en Tttm med 3 x 2,9 meter tarp der vi la 3-metern som mønelinje. 

Selv har jeg en tarp på 3,35 meter mønelinje, det er helt ypperlig. 

Med forbehold om at Helsport er en anerkjent norsk produsent så har begge dukene samme vannsøyle (3000 mm). Frisport gir deg 8 barduner (tror jeg, tolket ut fra bildet), mens Helsport bare fire. Bardunstrammerne til Helsport er bedre enn Frisport, men ikke mye. Samme antall opphengspunkt på begge dukene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at 3x3 holder til min hengekøye så lenge været er sånn noenlunde. I skikkelig kjipt være foretrekker jeg 3x4 er mine er faringer. 


Jeg skulle gjerne anbefalt Hegn Tarp fra Revir Oslo som jeg er veldig fornøyd med, spesielt i forhold til pris vs ytelse, men ser den er utsolgt for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Espen Ørud skrev (På 22.2.2020 den 18.28):

Jeg opplever at 3x3 holder til min hengekøye så lenge været er sånn noenlunde. I skikkelig kjipt være foretrekker jeg 3x4 er mine er faringer. 


Jeg skulle gjerne anbefalt Hegn Tarp fra Revir Oslo som jeg er veldig fornøyd med, spesielt i forhold til pris vs ytelse, men ser den er utsolgt for øyeblikket...

Men nuh fikk jeg varsling om at den var tilgjengelig igen og har bestillt meg 1 til. 

https://www.revir.no/products/tarp-ripstop-3x4-meter-m-teltplugger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.