Gå til innhold
  • Bli medlem

Lær er falt av, vill dem fortsatt være tett?


Herrthf

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen fjell/tur sko som er gått så godt inn at jeg ikke vill kvitte meg med dem, men har en mistanke om at dem synger på siste værset.

Har det noe å si på at dem skal være vantett at læret/skinnet omtrent er borte mellom suringene?

Det "tykke" læret er helt fint, er kun der det er "tynt" det enten er borte eller at det er komt endel sprikker.

20200221_142500.jpg

20200221_142517.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Herrthf skrev (På 21.2.2020 den 15.49):

Var ikke skinn "under" der som det var slitt bort,  var noe tøy lignende stoff. Men får ta å smøre dem opp igjen. Så får jeg bruke dem til de ikke er brukenes lenger.

Hei

Ut fra fotos og det du skriver mistenker jeg sterkt, at det ikke er skinn/lær, men noe syntet / kunstskinn på pløsen bortsett fra selve senterdelen. Jeg ville selv forsøke å smøre det med et tynt lag  "gummireparasjon" fra Biltema  https://www.biltema.no/bygg/kjemikalier/ovrige-kjemikalier/gummireparasjon-2000019046.

Det kan glattes med en våt (spytt) finger. Det blir kanskje ikke superpent, men vil nok holde en god stund.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elgen skrev (19 minutter siden):

at det ikke er skinn/lær, men noe syntet / kunstskinn

Enig. Dette ser ikke ut som skinn.

Dette er kanskje membran-støvler? I så fall er de vel sånn ca. like tette som før. Men reparasjonsforslaget til @elgen er nok ikke så dumt, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.