Gå til innhold
  • Bli medlem

Sogndalen og dalstrøka innafor


Terka

Anbefalte innlegg

Annonse
Marius Engelsen skrev (2 timer siden):

Gøy! Topptur på ski er min fovorittaktivitet, men det blir dessverre bare noen få turer i året. Og med det ekstremt dårlige været nær Bergen nesten sammenhengende siden jul, har det blitt bare noen få turer... :(

Her østpå er det forresten barmark og snart grønne plener => Må en del timer i bil for å få toppturforhold. Antagelig ikke så mye lenger fra Bergen?

Edit: Dette var første toppturerne mine denne vinteren @Marius Engelsen (Har vært pulktur, anmarsj på ski til isklatring, og gåturer på ski opp & kjøring ned i det lokale skianlegget, men ingen ting av dette teller som topptur.) Ikke like lett å få skvist inn lengre turer i hverdagen lenger.

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (1 time siden):

Her østpå er det forresten barmark og snart grønne plener => Må en del timer i bil for å få toppturforhold. Antagelig ikke så mye lenger fra Bergen?

Såpass! Fra Bergen holder det med 50 minutters kjøring ;) Men med kuling 5 av 7 dager i uken siden jul, har det ikke blitt så mye toppturvær.

Jeg har en jobbsituasjon med fleksible arbeidstider, så jeg kan klemme inn en kjapp topptur før middag på hverdager om det dukker opp finvær! 😉

Har fått 4 toppturer hittil, 3 av de på falketind skiene og en tur på gamleskiene, K2Coomback og Scarpa Maestrale støvler.

Har vert lei noen år av de tunge K2 skiene, så de har ligge lite brukt. Men jeg har på nytt «forelsket» meg i det oppsettet. Det er som å kjøre stridsvogn ned fra fjellet, og med litt mer vekt på bena «knuser» de gjennom på vanskelig føre også. Rett og slett dødsgøy! 😃 Falketind er mye bedre på lengre turer, men bratte nedkjøringer på gjennomslagsføre er ikke favorittaktiviteten på de skiene 😑😑😑

A432FD35-FAC7-4F36-AD15-BC3E5CCB44C3.jpeg

2B46A25F-EECB-4B5F-A5E7-EF2896A17037.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.