Gå til innhold
  • Bli medlem

G3 feller, legger igjen lim på ski


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

G3 alpinist fellene mine legger igjen små flekker med lim på skiene. Skisålene er rengjort og preppet. Fellene er fra 2012, pent brukt, pent behandlet og pent oppbevart. Jeg synes limen er litt tykk og seig, men den fungerer jo enda ok. Nettingen som ligger mellom fellene er litt klissete i overflaten også, men det betyr jo ikke noe.

Noen tips? Går det an å gå over med smørejern og bakepapir for å "resette" limet litt? Fryse de?

Skifting av fellelim tror jeg utgår, etter å ha lest @Gittiamo sin tråd om G3 feller....

Endret av Marius Engelsen
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kanskje prøve å strekke de godt ut på et bord, og så varme opp limet forsiktig med varmluftspistol. Limet blir tynntflytende når det blir varmt. Kan være hendig med en metallspartel for hånden for å stryke ut limet litt om det er områder der limet er borte.

Jeg gjorde dette med Montana fellene jeg har til rando skiene. La også på litt mer lim foran og bak (Colltex på tube). Funket fint. Pass på å ikke bruke for hard varme.

Tror noen bruker smørejern, det har jeg ikke prøvd. Burde funke det også. Spraker limet under jernet er det for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omnilite skrev:

Du kan kanskje prøve å strekke de godt ut på et bord, og så varme opp limet forsiktig med varmluftspistol. Limet blir tynntflytende når det blir varmt. Kan være hendig med en metallspartel for hånden for å stryke ut limet litt om det er områder der limet er borte.

Jeg gjorde dette med Montana fellene jeg har til rando skiene. La også på litt mer lim foran og bak (Colltex på tube). Funket fint. Pass på å ikke bruke for hard varme.

Tror noen bruker smørejern, det har jeg ikke prøvd. Burde funke det også. Spraker limet under jernet er det for varmt.

Trenger ikke ekstra lim, de henger bra enda.

Men bakepapir og smørejern, kanskje jeg skal prøve det på en liten flekk 🤔

Jeg har dessverre ikke varmluftpistol.

(Jeg leter faktisk etter en unnskyldning til å kjøpe ett par Pomoca Race Grip feller. Det kan jo fort bli reelt hvis jeg ødelegger noe) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.