Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny storsekk 100 l ++


Larsdx

Anbefalte innlegg

Jeg må ha en ny storsekk. Skal brukes på tur med barn, så vekt er ikke avgjrøende, pakkvolum er viktigst. 

Er klar over at sekker bør prøves. Hadde en Bergans alpinist som dessverre ble ødelagt, den passet fint. Men hva annet finnes? Kjenner til de store norske merkene, men hvillke andre sekker bør prøves og hvor på det sentrale Østlandet selges de? 

Om noen har noe fint brukt må de gjerne ta kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv Norrøna Recon pack, og evt Pararanger. De er ganske like men recon har utvendig ramme. Har selv recon og den er veldig god hvis man bærer tungt. Egenvekt på de er høy men det gjør også at den er robust og stabil. Jeg prøvde både recon og pararanger med vekt og recon satt som støpt mens pararangee ikke satt på min rygg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Siden bergans passer deg. Så burde du vel sjekke ut powerframe 130+. Noe større finnes vel knapt. 

Passer ikke meg veldig godt. Men pakkevolum gjør at det er sekken som brukes når det er tur med begge små sjefene i huset. 

Endret av Hammer
Rette opp skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en bergans alpinist 130l før, har nå en Osprey Xenith 105 l. Aldri hatt bedre sekk på ryggen, sitter som ett skudd, å siden den veier 2 kg mindre kan du ta med 2 liter toddy til ungene gratis :)

verdt å sjekke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SondreW skrev (På 21.2.2020 den 9.47):

siden den veier 2 kg mindre kan du ta med 2 liter toddy til ungene gratis :)

Med så liten sekk og to unger med på tur ville ikke jeg hatt plass til 2 liter toddy ekstra. 😅 
Helt seriøst, med unger på tur er det volumet som dreper,  ikke vekta som TS selv skriver. 

Endret av SnorreL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SondreW skrev (På 21.2.2020 den 9.47):

Hadde en bergans alpinist 130l før, har nå en Osprey Xenith 105 l. Aldri hatt bedre sekk på ryggen, sitter som ett skudd, å siden den veier 2 kg mindre kan du ta med 2 liter toddy til ungene gratis :)

verdt å sjekke ut. 

Enig i dette. Men opplever at det er vesentlig bedre plass i alpinisten, mer en de 25 l skal tilsi i mi bok. På tur i sommer fikk jeg med alt utstyret til meg, fruen og guttungen i alpinisten, hadde ikke hatt sjans i ospreysekken. Så når jeg skal drasse på de virkelige drøye børene må (dessverre) Alpinisten til pers:) Ellers er ospreysekken kanon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eier selv en Osprey Xenith 105L og er ekstremt fornøyd med denne! Har vært på flere turer med hele familien (2 voksne og 2 barn) der vi har vært selvforsynt med mat på telttur i opp til 4 dager. Ettersom konemor kun har hatt ca 30L tilgjengelig i bæremeis, har det meste gått i sekken. Jeg synes den er veldig komfortabel å bære til oppunder ~34 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.