Gå til innhold
  • Bli medlem

Forollhogna NP juli 2019 – i villreinens rike


arbe

Anbefalte innlegg

Annonse
8 minutter siden, Heriks skrev:

Vil tro insektet ditt er en sommerfugl, jeg går for Fjellbloddråpesvermer 

Det stemmer nok bra. Kan veldig lite om slike smådyr. Må lære mer!
Ble også overrumplet av en voldsom klekking av noen mindre, lignende vesener, grå/hvite og dårlige flyvere. Fløy i hopetall én morgen, noen timer senere var det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kjell Iver skrev:

området så flott ut!

Fryktelig at det tok over 30 år før jeg tok turen hit. Svær nasjonalpark (rundt 1000kvkm), med mange kriker og kroker. Grovt estimert fikk vi sett 4% av det totale arealet (ved å måle arealet innenfor ytterpunktene på turen på gulesider.no). Her er det MYE fint fjellterreng å ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Røros Guide skrev:

Flott topp å gå til og flott rapport! Nudistfisking er derimot heeeelt på grensen

Nå var vi et godt stykka unna selve toppen Forollhogna, men fint område åkke som. Det var utstrakt nudistaktivitet disse dagene. Deilig å kaste klærne når man er ute i den frie natur, særlig når gradstokken pusher +30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 14.37, arbe skrev:

 Skal hilse fra fjellet

jeg kommer med bud;
det lyste så herlig der inne.
På floene vogga myrduna brud,
mens viddene lekte så linne.

Skal hilse fra fjellet - det evige land,
hvor moskus og jerven har bolig.
Min lengsel dit inn er blitt som en brann.
Kun der får jeg fred og blir rolig.

Sukk. Hvorfor har en sånn som deg kone? ;)

Det var en flott turrapport. Akkurat i min ånd. Og den damen som viste dere fisken var ingen hvem som helst, skjønner dere vel. Det var Forollhuldra ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har vært i Forollhogna nå. Må bli en tur til sommeren. (Men det tenker jeg hvert år. Sukk...). Mye lettere å fyke forbi på vei til hytta der det venter en seng fremfor oppblåsbart Exped. Gammel kjerring ass 😳 Men altså... i år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.