Gå til innhold
  • Bli medlem

Sammenligning av Marmot Never Winter/Summer, Ouray og Helsport Rago Winter


ubernoob

Anbefalte innlegg

Annonse

Topp sammenligning. Jeg hev meg selv på Marmot Never Summer-tilbudet, og er i vurderingsfasen om XXL skal få den i retur. Myk og deilig sovepose, liker den ekstra glidelåsen på 30 cm, men er enig i at det er knotete å stramme posen. Kun halv krage virker også uheldig på en vinterpose. Har en Isbjørn Bjørnøya fra før, som er super, men meget stor og volumiøs. Ikke noe problem i pulk, men er godt å slippe volumet når man farter med sekk. Hører gjerne hvilke erfaringer du gjør deg med Never Summer i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, foroll skrev:

Topp sammenligning. Jeg hev meg selv på Marmot Never Summer-tilbudet, og er i vurderingsfasen om XXL skal få den i retur. Myk og deilig sovepose, liker den ekstra glidelåsen på 30 cm, men er enig i at det er knotete å stramme posen. Kun halv krage virker også uheldig på en vinterpose. Har en Isbjørn Bjørnøya fra før, som er super, men meget stor og volumiøs. Ikke noe problem i pulk, men er godt å slippe volumet når man farter med sekk. Hører gjerne hvilke erfaringer du gjør deg med Never Summer i bruk.

Kan bli vanskelig å finne noe i nærheten til den prisen, så jeg regner med å beholde den. Jeg har sovet i Never Winter i 4 grader (komfortemp) i bare boxeren og da var jeg varm og god. Mulig det blir annerledes i minusgrader, så det må testes.

De to største svakhetene er kragen og kompresjonstrekket. Hvor stort problem kragen vet jeg ennå ikke. For kompresjonstrekket, har jeg bestilt nye trekk fra AliExpress. Blir spennende å se hvordan de er: https://www.aliexpress.com/item/4000428790987.html?spm=a2g0o.store_home.slider_828491201.0

Orginaltrekkene: 

Never Winter: 12 Liter (diameter = 20 cm, høyde 39 cm)

Never Summer: 17 Liter (diameter = 22 cm, høyde 44 cm)

Ouray: 21 Liter (diameter = 25 cm, høyde 47 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...
ubernoob skrev (På 26.6.2020 den 11.39):

Nye trekk fra ali express anbefales! Her ser du størrelsen sammenlignet med originaltrekk! Tok 4 mnd før jeg fikk dem pga corona, men de kom fram!

 

2020-06-26 11.37.53.jpg

Hvilken str trekk kjøpte du til marmor ouray?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gjennomgang. Hadde bestemt meg for å kjøpe Marmot Angle Fire til kona, men dette med halskragen var en detalje jeg ikke hadde fått med meg. Antakelig ikke like kritisk på en 3 sessongspose som en vinterpose, men likte det ikke. @ubernoob Noen mer felt erfaring og tanker rundt denne kragen siden du laget denne posten? Eventuelt andre her inne?

Her burde marmot hatt 2 dragere på den korte glidlåsen og 3 dragere på den lange slik at man kunne lukket glidlåsen helt og deretter åpnet hull til å stikke ut armene for å stramme fra utsiden. Helsport har løst dette fint på innerposen til spitsbergen posen.

image.png.4fe392034341283269d496eaaf7065c9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.