Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertur i Trøndelag


Bålsjæfen

Anbefalte innlegg

Annonse

Kun vært der én tur på sommerføre. Husker terrenget var bløtt og at jeg tenkte "her vil jeg tilbake på ski". Kjør til Stjørdal og innover mot Meråker, kryss elva rett etter Sona camping og kjør Fv20. Den kan du kjøre helt til en inngangsport til nasjonalparken som heter Sildra. Det er en bom på veien du kan betale med kort, tror den kostet 60-70 kr. Skal være brøytet helt frem til parkeringsplassen vinterstid. Usikker på hvordan føret er der denne milde vinteren, men antar at det er snø. Tar 60 min å kjøre dit fra Trondheim, og da er du rett utenfor nasjonalparken like oppunder tregrensa. Da kan du gå sørøstover litt etter hva du vil oppleve. Finnes fiskevann, DNT-hytter, Storskarven er fin topp. Mange områder du finner treklynger eller kan slippe deg ned mot skogen, hvis du vil finne ly for dårlig vær eller fyre bål eller lignende (sjekk bålregler for nasjonalparken). Tror Jens Kvernmo var en del innom sørlige deler av nasjonalparken i TV-serien hvor han tilbragte vinteren rundt der og Tydalen.

sildra.PNG

Endret av foroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bålsjæfen skrev:

Har tenkt litt på Skarvan og Roltdalen. Noen anbefalinger hvor jeg kan gå ut fra?

Bjørneggen er også et fint utgangspunkt. Var der i desember, gikk sørover rundt blåhåmmåren og mot finnkoisjøen, veldig fint område med en blanding mellom vidde og skogsområder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.