Gå til innhold
REJOHN

Hvor blir det av turrapportene.

Anbefalte innlegg

Personlig føler jeg det kanskje ikke er rom for andre ting enn å gå rundt på Hardangervidda eller sitte under ei furu. Fjell er liksom ikke like godtatt. Kanskje dere som har vært her en stund fortsatt er litt allergisk mot Jotunheimen? 😂 Men jeg setter veldig stor pris på «Hvor har du...»-tråden. Korte presise innlegg med noen få bilder.  Knallfint. Og en fin motivator. Planen min var i hvert fall å bruke den litt mer i år men har falt litt av lasset her. 

btw mine favoritter er de trådene der det sklir helt vekk fra tema og folk har det gøy og fjaser i vei 😂 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, tshansen skrev:

Den største utingen som er på dette forumet er like knappen til hvert innlegg! Dette gjør alt folk i latskap trykker like i stede for å kommentere eller dele noen ord om hva de liker eller ikke liker med innlegget. 

Forum har vært dalende i mange år, facebook, insta og andre plattformer har tatt over, de gamle blir eldre og de yngre finner nye måter, apper eller platformer å formidle sitt innhold på. 

Personlig er jeg veldig glad i å lese tur-rapporter og se filmer fra folk i marka. Men jeg er også kresen på innhold. legg litt sjel i det. to, tre snapshot fra mobilen av en utsikt uten fokus gir ingen mening.

Det snakkes om at vi ikke skal hindre folk fra å poste å heller oppfordre. Det er jeg enig i, men ikke for en hver pris. snapchat og facebook har ingen ting på et forum å gjøre, mener jeg. Selfier, snapshot og på rømmen bilder uten noe annet en stedsinformasjon kan du forbeholde dine "venner" på facebook. Å la heller forum være en arene hvor man legger litt mer sjel og tyngde i eventyrene man deler. Kvalitet framfor kvantitet 

Både enig og uenig. Mange kvier seg nok for å skrive noe fordi de føler de ikke leverer bra nok. Men jeg synes det er bra kvalitet på det jeg leser (og nå skal jeg innrømme at det er lite jeg leser av dedikerte turrapporter 🙈😱) Men jeg er også enig i at det som skal skrives må ha en viss informativ verdi. 

Jeg bruker Peakbook for selv å samle informasjon om turer. Liker at man starter alle innlegg med noen enkle fakta i en faktaboks øverst. Da vet jeg kjapt om det er verdt å lese videre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Kjell Iver skrev:

En veldig vesentlig grunn til at turrapporter uteblir er vel dingsene vi bruker. Å skrive noe langt på en mobil/iPad  er vel ganske vanskelig? 

Det har mye å si ja. Jeg bruker kun telefonen til forumet. Kjekk greie når man reiser kollektivt eller har en kjapp liten pause. Da vil jeg hverken lese eller skrive langt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Kjell Iver skrev:

Et problem er jo at mange leser kun på mobil også, så det er i grunnen begrenset hvor mye man kan presse inn på en liten skjerm.

Blir feil å kalle det et problem synes jeg. Jeg har aldri vært på forumet fra noen andre plattformer enn via telefon. Jeg har ingen problem med det 😂 Men at det kan bli en teknisk utfordring for dere som drifter siden, kan jeg absolutt se. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Miamaria skrev:

For meg er det i hvert fall uaktuelt å kommentere når jeg leser på telefon, selv når jeg egentlig ville gjort det. Så jeg tror nå i hvert fall at det er en del av problemstillingen som diskuteres her, selv om det ikke er et problem akkurat for deg. Der går forumet glipp av noen kommentarer, og når lite kommentarer igjen for noen gir lite motivasjon, så har det tydeligvis noe betydning.

Men jeg tror problemet er sammensatt av de tingene som nevnes.

Jeg er kjappere på mobil. Det er nok veldig en vanesak det der ja. Men hva slags device man bruker skal jo ikke ha noe å si. Man velger jo det som er enklest for seg selv. Så det er ikke fordi jeg sitter på mobil jeg ikke skriver noe på andres turrapporter. 

For meg å legge ut innlegg med bilder også, så er mobil så mye kjappere og enklere for meg. 

Og jeg har full forståelse og respekt for alle som bruker tid på bilder og tekst. All ære til dere altså. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.