Gå til innhold
  • Bli medlem

Petzl Tactikka, enorm forskjell på driftstid


Brian_D

Anbefalte innlegg

Så at XXL hadde salg på Petzl Tactikka som jeg har gode erfaringer med fra Forsvaret. Kjøpte først en som kostet 270,- på nett før jeg straks etterpå oppdaget at de solgte en annen tactikka som kostet 330,- 

Forskjellen var tilsynelatende at den rimeligste lykten var en 2018 modell med 250 lumen mens den dyrere var den nyeste modellen med 350 lumen. Tenkte at jeg får vel bare levere tilbake den gamle modellen siden den nye var sterkere. Men da jeg hentet pakkene så jeg det var en enorm forskjell på driftstid på lyktene, bare se på bildene! 

den nye dioden sluker strøm i forhold til den gamle ser det ut som. Er det vanlig at det er så store forskjeller på dioder?

Nå vurderer jeg å beholde den gamle modellen, hvilken ville dere beholdt? 

007303B8-D39F-4582-AC53-569F5810C67C.jpeg

13472EB0-94AB-4DA2-949C-2543C06B918F.jpeg

Endret av Brian_D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, TheSleepwalker skrev:

Er nok mye det samme. Er det samme batteriet i de? De gir neppe kontinuerlig lysstyrke. Brenntidene på den gamle er bare tull. Mer realistiske på den nye. 

Ja, tenker jeg også. Reagerte også på at det var samme brenntid på både standardstyrke og maksstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, uteturen skrev:

Enig med du om at den lykta holder godt. Har den gamle med 250 lumen og den er god nok for det meste selv om jeg må innrømme at den sjelden er med på andre turer enn å lufte bikkja heretter... 

Har en større lykt for navigering, bruker denne mest i leir og da funker den veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.