Gå til innhold
  • Bli medlem

Om man kun skal tenke på turmuligheter- hvor ville du bodd?


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Annonse

Tromsø kanskje.

Ellers har jo Trøndelag, hvor jeg bor nå, en del snø. Men er også en del vær generelt.. Men nærme flere forskjellige fjellområder, som jeg må få utforsket mer.

Dette er et spørsmål jeg har stilt meg mange ganger, og vanskelig å svare på. Dette året skal jeg ta fri fra studiene for å jobbe og være nær naturen, da jeg føler at nærvær til fjell og muligheten til å gå på tur uten å måtte tenke mye på koordinering av reising er viktig for meg. Selv er jeg veldig glad i Jotunheimen, så valgte å skaffe jobb der for å få gått mest mulig tur der til våren. I sommer blir det sveits, nær Bern. Høsten blir det litt Jotunheimen igjen. Og fra høsten til neste vår har jeg skaffet jobb på en sveitsisk hytte for å utforske de sveitsiske alpene om vinteren (jeg synes Norge er flott altså, men har lyst til å lære tysk, samt at det ikke er så mange hytter her som er åpent om vinteren). 

Etterhvert ønsker jeg muligens å bo litt lenger nord i Norge, eller vest, som Stryn, eller vakre Romsdalen, særlig Åndalsnes er en by jeg synes er koselig og har nærhet til mange flotte tinder.

 

Ellers liker jeg også områdene nord for Oslo ganske godt, og der er det ofte også en del snø. Gjerdingen, mot Hadeland, Lillehammer er særs fint, de har ofte lang langrennssesong og nærhet til flere fjellområder.. 

 

Nei, det er et vanskelig spørsmål. Tror jeg dra litt mer rundt før jeg kan svare på det. 

Endret av sarawm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 2/8/2020 at 10:47 AM, Vandrefalk said:

Svartisen, Norges nest største isbre; perfekt for brevandring og vår-/sommerskiturer.

Den er ikke i nærheten en gang av å være norges nest største isbre, av uforståelige grunner dropper de fleste å regne med Svalbards isbreer som en del av de største i Norge..

Austfonna er Ca 8120kvadratkilometer (og vi har flere som er flere tusen kvadratkilometer store)

On 2/9/2020 at 9:28 AM, Anders_G said:

Hadde nok valgt Svalbard. Det er vel knapt noe sted som kan sammenlignes. 

Svalbard har mange positive sider ved seg, men også noen litt kjipere.

Til tross for de kjipe sidene valgte jeg selv Svalbard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kennethj skrev (1 time siden):

Den er ikke i nærheten en gang av å være norges nest største isbre, av uforståelige grunner dropper de fleste å regne med Svalbards isbreer som en del av de største i Norge..

Austfonna er Ca 8120kvadratkilometer (og vi har flere som er flere tusen kvadratkilometer store)

Svalbard har mange positive sider ved seg, men også noen litt kjipere.

Til tross for de kjipe sidene valgte jeg selv Svalbard.

Hehe, glemte å skrive Fastlands-Norge, ja, men med litt godvilje er det kanskje mulig å forstå at det var det jeg mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Heriks said:

Ren nysgjerrighet, hva er mest positivt og hva er de kjipe? 

Naturen og folket er veldig bra. Friheten til å bevege seg rundt også.

De negative sidene er blant annet isbjørn. (Ja, det er en seriøs ulempe å ha isbjørn luskende rundt)

Andre negative ting er reguleringskåte myndigheter, samt det enkle faktum at alle vet hvem alle er og man derfor får noe begrenset med muligheter til privatliv i byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.