Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har 130 og har brukt den på tur i 9 dager, og det fungerte egentlig helt greit. Men da hadde jeg relativt liten margin på utstyret, og det hadde nok vært enklere å pakke i en som var litt større. Fant en fin pakkepris på 130 og tenkte at de 14 ekstra cm neppe utgjorde så innmari stor forskjell, MEN tenkte ikke over at de 14 cm ville forlenge det bredeste partiet av pulken ;-) Det merkes godt at det ikke er plass til all verden i den fremste halvparten. Arctic Bedding hjelper noe på plassen, på en såpass kort pulk må den festes delvis oppå draget. Hvordan det ville funke med bedding på kort pulk med taudrag, er jeg usikker på. 

Om jeg skulle valgt igjen er det ikke usannsynlig at jeg hadde gått for en litt lengre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å følge med på hva folket mener om standardsele vs expedition, og "konklusjonen" er vel at meningene er delte. Personlig synes jeg standardselen fungerer best med en liten ryggsekk over, ellers synes jeg skulderreimene er for ustabile og lett glir av skuldrene. Skal se om jeg finner ei brystreim fra en gammel ryggsekk å feste på. 

Lykke til med pulktur! Skikkelig digg å kunne ha med seg litt luksus uten at vekt og volum blir en hindring 

NB! Ser de selger den til 5 tusen komplett på Gsport, i den grad man fremdeles kan bestille noe derfra 

Endret av Lofoten-Møring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med kjøp av pulk! Har selv Xcountry (130) og opplever det som en fin pulk for oss "normale" turfolk som ikke trenger det aller råeste. Bra med festemuligheter med både strikk og stropper oppå. Mange fester skumunderlaget på draget, det kan være et lite tips for å få bedre plass. 

Legg litt merke til naglene i bunn, de kan potensielt gjøre skade på delikat utstyr dersom du legger det ubeskyttet nederst. Men det gjør du jo selvsagt ikke ;-) 

Takker ellers for bonus - tips lengre oppe i tråden ang skulderreimene, kjekt å få bekrefta at det ikke bare er jeg som opplever det sånn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.