Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er snøforholdene i finnskogen nå?


fjellskog

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt permittert fra jobben pga lite å gjøre mister også muligens jobben da de må trappe ned på ansatte, så dermed ønsker jeg å utnytte tiden til å få gitt litt i skogen og da gjerne i finnskogen hvor jeg lenge har ønsket å komme meg til. Jeg ser på senorge.no at det så og si ikke er snø fra Morokulien og til Røgden og på yr.no er det ingen tegn til snø med det første. Men er det noen som vet om det er mulig å gå til fots på finnskogleden nå eller bør jeg heller satse på ski? Jeg kunne tenkt meg å gått hele finnskogleden men vil dette la seg gjøre med tanke på snøforholdene? Ser det er en del snø ifølge senorge.no i Våler, Elverum og Trysil så er litt usikker på om jeg heller bare bør gå til rundt Fallsjøen for så og gå vestover til Flisa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke peiling på snøforholdene der, men tenkte jeg kunne tipse om at et par gode truger (og skistaver!) kan være et alternativ hvis det er veldig skiftende forhold med snø/ikke snø, og snøen ikke er alt for løs og dyp. Selv bruker jeg mye truger om vinteren, men har dog aldri prøvet på turer med mer enn en overnatting. Høres ut som en insteressant tur da. Jeg har gått deler av Finnskogleden (om sommeren), og der er det fint!

God tur!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vedkommende over her som skriver om truger. Jeg gikk Finnskogleden som en del av Norge på langs for nåen år siden, i april. Det var veldig variable snøforhold, og et par små truger hang på sekken og var til stor hjelp over områdene med litt mer snø. Fungerer utmerket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt ferdigpakket av alt det jeg må ha med på tur og drar imorgen formiddag. Har veid sekken og den veier solide 36,5 kg, ser frem til å komme meg ut i guds frie natur igjen, gleder meg som en liten guttunge. Nå blir det nattan så jeg er uthvilt til morgendagen :))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2020 den 23.58, fjellskog skrev:

Da har jeg blitt ferdigpakket av alt det jeg må ha med på tur og drar imorgen formiddag. Har veid sekken og den veier solide 36,5 kg, ser frem til å komme meg ut i guds frie natur igjen, gleder meg som en liten guttunge. Nå blir det nattan så jeg er uthvilt til morgendagen :))

Høres hærlig ut, hvor starter du ferden og ender hvor? God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.