Gå til innhold
  • Bli medlem

Biltemas 4-takts alkylatbensin på Multifuel brenner.


Lars Erik Moen

Anbefalte innlegg

Lars Ola skrev (På 30.3.2021 den 13.36):

Hei

Har på en 5dagers tur brukt biltema sin 4t bensin på soto stormbreaker. Opplevde gjentatte ganger at apparatet tettet seg. Hadde ikke dette problemet på annen brenner på samme tur. Har kontaktet forhandler og blitt anbefalt coleman eller primus sin bensin istedet. Er d noen som har lignende erfaringer? 

 

Ja, jeg har lignende erfaringer med MSR brennere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lars Ola skrev (7 timer siden):

Da er saken med stormbreakeren og biltema sin alkalyt bensin avsluttet. Den gikk i søpla da leverandøren ikke ville ta den inn eller bytte den. Det meste tyder på at det er brenneren sin konstruksjon som er årsaken til problemet. Har kjørt optimus nova på samme drivstoff uten videre problem. Har prøvd felleskjøpet sin alkalyt bensin med samme resultat. At den tetter seg. jeg kan ikke sette fingeren på hva det måtte være ved brenneren som gjør den så ømfintlig for type drivstoff. Har ikke forsøkt å kjøre den på nafta. Gått til anskaffelse av en ny xgk ex. Regner med at dette løser problemet med flytende brennstoff.

Takk for all hjelp på forumet😊

 

Lars Ola 

 

Har en XGK EX II, aldri hatt problemer med den. Ikke med Simmerliten heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megalep skrev (På 30.3.2021 den 13.54):

Hva er forskjellen på denne alkylat-bensinen fra Biltema / Obs og den rensa bensinen man får i sportsbutikkene (Coleman, Primus osv) annet enn at den er veldig mye billigere?

I Randulf Valles podcast «Uteliv» ligger det ute en hel episode som tar for seg ulike typer bensin til primusbruk. Usikker på om jeg ble så mye klokere, men husker jeg lyttet oppmerksomt alle 50 minuttene.

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.