Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertur-telt og underlag testet


raster

Anbefalte innlegg

Det var 5 kalde og en meter snø i Finnskogen i helgen. Hadde med nytt Helsport Fonnfjell pro, og et Mountain Equipment Aerostat Down 7 underlag som måtte sjekkes ut. Teltet med den spesielle baldakin løsningen er omtalt som et ypperlig lasaron telt hvor en kan dra seg utover formiddagen og nyte utsikten. Det er etter min smak litt tungt for et 2 (1) manns, men er innkjøpt mest for mc turer. Teltet har bare en ventilasjons luke men en av de 3 inngangene kunne åpnes litt for lufting. Gikk greit. Fint å fyre  i teltet, ok takhøyde og romslig, spesielt romslig fortelt. Upraktisk å sove innenfor hverandre når en er to, men eller er teltet fint til mitt bruk, og god Helsport kvalitetsfølelse. Baldakinløsningen får jeg teste til sommeren. Innerteltet er forresten ganske raskt å montere inn og ut slike at en får tørket det bedre.

Underlaget som overtar etter noen år med Exped, er litt bredere og lettere enn exped og er raskere å blåse opp med trekket som pumpe. Tre viktige ting. Ellers er det like varmt og et fint vinterunderlag. Har bare en detalj å pirke på som er å leve med men et minus. I åpningen er det to gummiringer som tetter for lufta, og selv om det er med en ekstra i rep settet så ville det vært veldig surt om en ble borte. Unødvendig med  ting som kan løsne på et slikt underlag synes jeg. Fikk det på tilbud, ellers er det vel like dyrt som exped.  Anbefales iallfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.