Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket liggeunderlag???


Ingunn1

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av mitt første oppblåsbar liggeunderlag, men går meg helt vill i denne jungelen her av valg... 

Jeg tenker R verdi på ca 5+-, vekt rundt 500g, og selvfølgelig billigst mulig. Og ikke under 6cm tykkelse siden jeg ligger på sida.. 

Erfaringer og tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte inn noen av disse når jeg skulle handle inn liggeunderlag til hele familien. Grunnen til at jeg endte opp med dem, var at det var en butikk som hadde 50% avslag, men i etterpåklokskapens klare lys, er jeg veldig fornøyd med at jeg kjøpte dem. Det er mange som anbefaler at man skal styre unna lettvektsutgavene når man handler underlag, men med bortimot 100 døgn på mitt har jeg ikke noe å utsette på dem.

Så mitt tips er å være litt tålmodig, og tråle nettbutikkene og se hvor du kan finne et liggeunderlag som passer kriteriene dine, og slå til på et tilbud som er bra. Det er veldig kjøpers marked på sportutstyr for tiden, og butikkene avløser gjerne en kampanje med en ny kampanje... Har lagt merke til at det er mange av tilbudene som ikke dukker opp på prissammenligningssider som prisjakt, prisguiden osv, så man må inn i nettbutikkene og sjekke prisene der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kombinere et lettere oppblåsbart med et skumunderlag? Feks exped synmat UL og thermarest z lite. Da har du isolasjon i massevis + god beskyttelse mot hull etc i det oppblåsbare underlaget. Har selv exped synmat UL og er veldig fornøyd med det, dog er r-verdien på det alene en del under det du etterspør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rangert fra mest til minst komfortabelt for meg.

1. Exped Meagamat 10 MW. (2 kilo. Hinsides komfortabelt og varmt! R-verdi 9,5!)

2. Exped Synmat 3D 7 MW. (850 gram, r-verdi 4,9 tåler MYE.)

3. Delt Mellom: Exped Synmat UL 7 MW (550 gram. R-verdi 3,3. tåler lite) Thermarest Xtherm Max Large med en halv thermarest z-lite oppå.

4. Thermarest Xtherm Max Large, alene (700g, r-verdi 6,9)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.