Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei, jeg er veldig overvektig og sliter med gnagsår mellom beina


Feiten

Anbefalte innlegg

Kjell Iver skrev (4 minutter siden):

Fantastisk å høre og gratulerer med imponerende innsats! Slike historier er motiverende å få høre om, og du har all grunn til å være stolt av deg selv! 

Tusen takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Feiten skrev (46 minutter siden):

Hei, lenge siden sist og mye har skjedd i positiv retning 😁

jeg veide 145 kg på det meste og er nå på 92 kg, jeg er et helt nytt menneske mye takket være gode ord og tips fra dere og det fantastiske friluftslivet som jeg har blitt helt frelst av. Mitt endelige mål er 80 kg, men storfornøyd også slik jeg er nå, nå har jeg livsgnist igjen og alt er mye enklere i livet ☺️ 
 

skal ikke nekte for at jeg har hatt noen vanskelige stunder, men det var det så absolutt verdt og superglad for at jeg ikke ga opp atter en gang. 
 

igjen, tusen takk for livsviktige tips og gode ord fra dere, uten det hadde jeg nok ikke vært her jeg er nå med mitt liv ☺️

Imponerende :-) Stå på :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Godt å høre at det faktisk går an. Nå veier ikke jeg like mye men pila har pekt oppover med noen få kilo per år siste 4-5 åra. Tenkte det skulle være grei skuring å komme ned noen kilo i mitt tilfelle 10. Men det har vist seg å være værre enn jeg kunne forestille meg. Derfor søkkimponert når jeg leser din melding over. Da skal det være håp for meg også. Takk for inspirasjon! 

Tore

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillig og gratulerer! Har samme mål, om ikke helt samme utgangspunkt. Så om en stund kan du se tilbake på deg selv og sitere Will Smith i MIB: "I am half the man you are" :)

Til opprinnelig spørsmål: masse gode råd i tråden, men syntetisk kan også gjøre tjeneste. Stoffet må være glattest mulig og uten sømmer på trange og utsatte steder. Bomull er... vel, det er sagt mange ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiten skrev (10 timer siden):

jeg veide 145 kg på det meste og er nå på 92 kg, jeg er et helt nytt menneske

Hei ...eh ...eh ...eh ...du.....(kanskje du vil vurdere å bytte brukernavn nå? :-) ).

Gratulerer med erfaringen! Har gått motsatt vei siste år/halvannet, plaget med vonde føtter og da raskt merka hvor mye turlivet - eller fravær av det - har å si for vekta. Men er nå på bedringens vei (operert, noe gjenstår) og ser da lys i enden av tunnelen. Anyway, vil nå bare si "stao no pao!", nyt turlivet og oppretthold gleden ved en svært så hyggelig måte å holde seg i form på! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiten skrev (21 timer siden):

Hei, lenge siden sist og mye har skjedd i positiv retning 😁

jeg veide 145 kg på det meste og er nå på 92 kg, jeg er et helt nytt menneske

Gratulerer, det er imponerende!

Jeg vil tro at det er mange som er innom forumet som har de samme ønskene som du hadde, så hvis du orker kan det være verdifullt om du lager en tråd om hvordan du brukte friluftslivet til å gå ned, -evt brukte friluftslivet som motivasjon for å gå ned. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (21 timer siden):

Gratulerer! Godt å høre at det faktisk går an. Nå veier ikke jeg like mye men pila har pekt oppover med noen få kilo per år siste 4-5 åra. Tenkte det skulle være grei skuring å komme ned noen kilo i mitt tilfelle 10. Men det har vist seg å være værre enn jeg kunne forestille meg. Derfor søkkimponert når jeg leser din melding over. Da skal det være håp for meg også. Takk for inspirasjon! 

Tore

Hyggelig å høre at jeg kan være til inspirasjon 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grimner skrev (19 timer siden):

Stillig og gratulerer! Har samme mål, om ikke helt samme utgangspunkt. Så om en stund kan du se tilbake på deg selv og sitere Will Smith i MIB: "I am half the man you are" :)

Til opprinnelig spørsmål: masse gode råd i tråden, men syntetisk kan også gjøre tjeneste. Stoffet må være glattest mulig og uten sømmer på trange og utsatte steder. Bomull er... vel, det er sagt mange ganger.

Takk 😁 

jeg har nå kun tre boxershorts med bomull og resten er av ull, bomull brukes kun en sjelden gang, har også byttet ut bomull andre steder på kroppen også til ull, fra før hvor jeg nesten ikke hadde noe ull er nå rundt 80% av ull i forskjellige tykkelser. Har også skaffet meg tights som jeg bruker og brukte, har blitt flere bytter etterhvert som jeg har gått ned så har gått med en god del kroner til klær 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (14 timer siden):

Hei ...eh ...eh ...eh ...du.....(kanskje du vil vurdere å bytte brukernavn nå? :-) ).

Gratulerer med erfaringen! Har gått motsatt vei siste år/halvannet, plaget med vonde føtter og da raskt merka hvor mye turlivet - eller fravær av det - har å si for vekta. Men er nå på bedringens vei (operert, noe gjenstår) og ser da lys i enden av tunnelen. Anyway, vil nå bare si "stao no pao!", nyt turlivet og oppretthold gleden ved en svært så hyggelig måte å holde seg i form på! :)

Ja jeg skal bytte brukernavn, må bare finne ut hvilket nytt brukernavn jeg vil ha 🙂 

Takk 😁 

håper virkelig du blir helt bra igjen ganske fort så du får kommet deg ut i den fantastiske naturen igjen.
Jeg skal stå på og mister garantert ikke gleden av det fantastiske friluftslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (3 timer siden):

Gratulerer, det er imponerende!

Jeg vil tro at det er mange som er innom forumet som har de samme ønskene som du hadde, så hvis du orker kan det være verdifullt om du lager en tråd om hvordan du brukte friluftslivet til å gå ned, -evt brukte friluftslivet som motivasjon for å gå ned. 

Takk 😁 

ja jeg kan lage en tråd om det og hvordan tiden med vektnedgang var og hvor utrolig viktig friluftslivet var for meg til å klare det 🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av brukernavn gjør du som du vil med, men det slår meg at brukernavn er som kallenavn eller merkenavn. De blir en del av deg - på godt og vondt. "Feiten? Ja, det er han som kvittet seg med 60 kg fett på et års tid." Lett nedsettende er snudd til et forbilde og det har mer vekt enn selv "Løsspretten80".

Litt i en annen ende, men jeg er ganske sikker på at fraværet av lengre turer de siste tre årene (som best beskrives som nedtur), har bidratt godt til utvidelsene av mine fettlagre. Skal godt gjøres for å bære med seg nok mat til helt å erstatte en dags marsj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.