Gå til innhold
  • Bli medlem

Mangler maggot


Ignifer

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg ut på tur på fredag til lørdag og vil gjerne komme igang med isfiskesesongen.

Jeg ikke skaffet meg maggot enda, og rekker ikke å få det gjem til fredag om jeg bestiller nå. 
Er det noen som har forslag til gode alternativer?
Reker? Mais? Ost?

Kun Ørret i vannene jeg skal til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Ignifer skrev:

Nordmøre her. 
Tenker å prøve akkar, reker, blåskjell, ost og bacon i første omgang. 
Andre forslag?

Har maggot i Molde hos Jakt og Fiske spesialisten om det ikke er for lang omvei. Forbehold: Spurte for et par uker siden, og da hadde de plenty, og har ikke vært mye kaldt isfiskevær siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jan Erik Hansen skrev:

Har maggot i Molde hos Jakt og Fiske spesialisten om det ikke er for lang omvei. Forbehold: Spurte for et par uker siden, og da hadde de plenty, og har ikke vært mye kaldt isfiskevær siden det.

Takk for tips, men det blir en deg omvei for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ignifer skrev:

Takk for tips, men det blir en deg omvei for meg. 

Blir fort litt ekstra om det er Trollheimen eller lenger nord du har tenkt deg ja. Kan jo være en mulighet å høre på FB om det er noen som kjører strekningen og kan svinge innom. 

Fungerer jo ofte bra med kunstig maggot o.l. også.

Endret av Jan Erik Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Mark til ørret...!

 

Normalen til ørret er at de gjerne tar ting som henger mer rolig enn røya som gjerne "krever" mer bevegelse. 


Er det stor fiskespisende ørret i vannet kan jeg dog anbefale aktivt fiske med f.eks balansepilker...


 

Takker. 
det er generelt små fisk i vannet som er målet for neste tur. Veldig mye, men veldig små ørret og røye. 
Utfisking pågår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.