Gå til innhold
  • Bli medlem

Femund 4 camp erfaringer?


Tjktur

Anbefalte innlegg

Vi er på utkikk etter et telt som passer for oss som ikke har overnattet i telt så mye før. Fant Femund 4 camp på finn til under 2000. Er det noen som har erfaringer med dettet teltet og kan si litt om +\- med den? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen kjennskap til dette teltet. Med litt rask forskning på google så kan det se ut som dette er fra begynnelsen av 2000 tallet? Det er jo noen år siden, så spørs jo hvordan det er brukt og oppbevart da. Helsport er jo vanligvis et svært bra valg og de har utmerket serviceavdeling. Er det et 4 mannstelt du trenger? 
Bruktmarked er ikke dumt det for å kjøpe telt, men hadde vel kanskje valgt et det var litt lettere å finne noen opplysninger om hvis jeg ikke hadde visst akkurat hva jeg skulle ha. 

Med litt søk i gamle poster ser jeg at @Hege P. har nevnt Helsport Femund telt en gang for lenge siden, kanskje hun har noe å bidra med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Heriks skrev:

Har ingen kjennskap til dette teltet. Med litt rask forskning på google så kan det se ut som dette er fra begynnelsen av 2000 tallet? Det er jo noen år siden, så spørs jo hvordan det er brukt og oppbevart da. Helsport er jo vanligvis et svært bra valg og de har utmerket serviceavdeling. Er det et 4 mannstelt du trenger? 
Bruktmarked er ikke dumt det for å kjøpe telt, men hadde vel kanskje valgt et det var litt lettere å finne noen opplysninger om hvis jeg ikke hadde visst akkurat hva jeg skulle ha. 

Med litt søk i gamle poster ser jeg at @Hege P. har nevnt Helsport Femund telt en gang for lenge siden, kanskje hun har noe å bidra med? 

Selger sier at den er noen år gammel, men oppbevart tørt. Lite brukt.

vi er tre stykker, men kan jo plutselig bli flere 😛 men ja.. er litt usikker på om jeg skal satse par tusenlapper og ikke være sikker på om den er ok. 
 

takk for svar :) 

Endret av Tjktur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort telt med 8 m lengde og 2 m høyde. Kanskje ikke det letteste å finne teltplass til eller bære med seg. Helsport er kvalitet x2. Et såpass høyt telt er fantastisk for familiecamping. Man kan stå inne i teltet og med små barn er det ganske greit. Men det finnes nok lettere telt med samme bruksområde type holmeslett eller et mountain hardware casa 4. Men til prisen er det greit å teste.

Tore

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, torese skrev:

Et stort telt med 8 m lengde og 2 m høyde. Kanskje ikke det letteste å finne teltplass til eller bære med seg. Helsport er kvalitet x2. Et såpass høyt telt er fantastisk for familiecamping. Man kan stå inne i teltet og med små barn er det ganske greit. Men det finnes nok lettere telt med samme bruksområde type holmeslett eller et mountain hardware casa 4. Men til prisen er det greit å teste.

Tore

Kan du tenke på Femund Family 6-8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

48 minutter siden, torese skrev:

Et stort telt med 8 m lengde og 2 m høyde.

@torese, du beskriver vel Helsport Femund Family (med plass til 8 pers)  mens det er vel Helsport Femund 4 Camp (eller Basecamp Femunden 4 Camp) @Tjktur spør om? Uansett greit å spesifisere.

Edit: Antagelig dette: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=163803945

 

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 12.07, torese skrev:

Jepp, jeg så på dette teltet: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=164862022

Samme pris og ganske stort. 

Tore

 

På 1.2.2020 den 10.42, Terka skrev:

 

@torese, du beskriver vel Helsport Femund Family (med plass til 8 pers)  mens det er vel Helsport Femund 4 Camp (eller Basecamp Femunden 4 Camp) @Tjktur spør om? Uansett greit å spesifisere.

Edit: Antagelig dette: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=163803945

 

Var 4 camp jeg så på ja. 6-8 blir litt vel voldsomt for oss tre :) 

skal teste den, så vet vi forhåpentligvis mer om våre behov når vi får prøvd å sove i telt mer. Vil ha et mindre og lettere telt som vi kan bære etterhvert. Nå er det kortere turer og nærturer først vi skal prøve oss på👍🏼

 

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.