Gå til innhold
  • Bli medlem

Marmot Lithium sovepose


TorgeirF

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har erfaringer med denne Marmot Lithium og om den egner seg for norsk Vinter? Tenker å prøve meg på litt vintercamping i hovedsak på østlandet. Ønsker en pose som får plass i sekk 75l, men samtidig holder meg varm.

https://www.outnorth.no/marmot/lithium?gclid=EAIaIQobChMI--KcmNqo5wIVFIuyCh3LOwm2EAQYASABEgLn2fD_BwE#BlazeDarkRust

https://www.marmot.com/lithium-0-sleeping-bag-22300.html

Mvh

Torgeir

Endret av TorgeirF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marmot Lithium er en meget bra sovepose - har kommet bra ut i test hos Outdoorgearlab. De sier at den er mulig en av de varmeste, hvis ikke den varmeste i kategorien "cold weather bag" de har testet. Den har ikke dedikert nakkelukking, noe jeg synes er en liten ulempe. Man kan ligge med hetta sammensnurpet, men noe kaldluft inn og noe varmluft ut må du regne med når du snur deg i løpet av natta. Jeg har tidligere brukt tykk lue med klaffer da jeg liker å ligge med hodet utenfor hetta. Da kan du snøre hettelukningen rundt halsen med godt resultat (har samme selv i modellen Hydrogen).

Som vinterpose endte jeg opp med Rab Neutrino 800, men hvis du kan leve med det jeg skrev i forrige avsnitt, er det en utmerket pose til vinterbruk innenfor hva produsenten oppgir.

NB: Noen fryser raskere enn andre så ikke tenk at du til enhver tid sover varmt rundt T-limit.

Endret av Fotogubbe
Retter "i" til "rundt" T-limit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.