Gå til innhold
  • Bli medlem

Jægerens superdekken problemer


CNB

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bruker nå jægerens superdekken på min fuglehund. Problemet er at det kommer inn såpass med løssnø i hullet der snurrebassen titter ut, og at dette pakker seg nedover i lårene på dressen helt til bikkja får problemer med og gå. Da må dekkenet av, og det er utrolig kjipt både for han og meg. Er det noen som har samme problem, og har funnet et dekken som ikke har dette problemet??  

Jeg får ikke kjøpt noe mindre dekken da dette sitter som et skudd ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, CNB skrev:

Takk for det.  Jægerens superdekken er kondomdrakt til hund, og ikke varmedekken :) Har bestilt et annet merke nå, så får jeg se om det hjelper.

Mistenke at du hadde problemer med en "kondomdress" og ikke et ordinært dekken for vinterbruk. Nå har du bekreftet. :) Har selv aldri benyttet kondomdress på mine (tidligere) Vorsteh hunder, men har sett at enkelte typer er feilkonstruert. (Har vel skjelden benyttet andre dekken også på vinteren, selv på den siste som var en SV). Men jeg ville ALDRI bestillt noe slikt (el. andre) uten å prøve de på hunden, som det skal sitte på! Og da må en til en butikk, hvis ikke en bekjent har et hunden kan få prøve. Men, deg om det. :) Og det er vel kun 2 problem områder jeg kan tenke meg, der du nevner det ene.  Har du virkelig behov kondomdress da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊 ja jeg har bruk for det, bor i Troms og skiturer på fjellet her med overnatting er ikke forsvarlig om han først begynner å kladde i pelsen. En gang kladdet han så ille at snøballen i hårene bak bakbeina ble så stor og hard at vi bare måtte snu, han klarte ikke gå. Han har heller ikke pels på mage og dårlig på innsiden av lårene. Forfryst pung gjør også at den må pakkes inn ved streng kulde. Så jeg må bare prøve meg frem. Har vært rundt i butikker, men ingen hadde noe annet enn det jeg har. Er ikke det beste utvalget her. Bestilte nonstop sitt, der kan man selv klippe hull til snoppen, så det blir kanskje bedre👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CNB skrev:

Takk for svar😊 ja jeg har bruk for det, bor i Troms og skiturer på fjellet her med overnatting er ikke forsvarlig om han først begynner å kladde i pelsen. 👍

Og hunde rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, CNB skrev:

Münsterländer

Ok. Har bekjente som har hatt den store, men aldri jaktet med han/dem på vinteren og kjenner ikke problemene med den rasen. De små, kan vel behandles som settere. Men for de fleste jakthunder/hunder så er det i første rekke for lange hår mellom tredeputene, som skaper problemer. De klippes, så det ikke iser. (det er små butte sakser å få, så det er lettere å klippe ned mellom tredeputene). For noen kan det holde med potesalve i hårene, så det ikke kladder. Settere har i tilegg "faner" (og andre lange hår) som må klippes, for at det ikke skal bli kladder. Strihåret Vorsteh nappes (el. klippes), i problem områdene. Så jeg vet ikke om noe av dette hjelper på din hund. Men får du tak i kondomdress som ikke slipper inn snø, så fungerer jo det. :)

Endret av Tiur3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt for stort? 

Benytter mye superdekken på ES selv. Synes det fungerer greit, og helt nødvendig på kladdeføre.

Smart å ha en saks i sekken: du får ikke løsnet slike isballer hvis de først setter seg. Bare til å klippe av. 

 

Jægerens superdekken er en klassiker, men man blir etterhvert fortrolig med sysakene sine. Har du en litt hardtgående type, revner de hele tiden.  Går ganske greit å sy de sånn noenlunde sammen igjen, men her er det absolutt et forbruk. 

Jeg har en gammel KV også: på noen områder er de jo helt overlegne..:-)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 12.51, Fuglehundmann skrev:

Er det litt for stort? 

Benytter mye superdekken på ES selv. Synes det fungerer greit, og helt nødvendig på kladdeføre.

Smart å ha en saks i sekken: du får ikke løsnet slike isballer hvis de først setter seg. Bare til å klippe av. 

 

Jægerens superdekken er en klassiker, men man blir etterhvert fortrolig med sysakene sine. Har du en litt hardtgående type, revner de hele tiden.  Går ganske greit å sy de sånn noenlunde sammen igjen, men her er det absolutt et forbruk. 

Jeg har en gammel KV også: på noen områder er de jo helt overlegne..:-)  

 

Takk for tips om saks! At jeg ikke har tenkt på det, har som regel brukt kniven og det er ikke alltid så forsvarlig..

Ja Jægerens ble litt stor og sægga på en måte. Satt som et skudd over brystet osv, men jeg tror den ble for vid øverst i bakbeina og dermed litt stor i hullet til pikken.Den satt ikke helt tett mot magen. Kjøpte Non Stop sin dress nå, og den sitter mye bedre på min hund, men veldig stram å få over potene. Så den funker som bare det, selv om jeg har en følelse av at stoffet i den ikke er like "holdbart" som i Jægerens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.