Gå til innhold
  • Bli medlem

Downmat XP 9LW vs. Downmat 9LW


7777

Anbefalte innlegg

Hei!

skal kjøpe nytt liggeunderlag, men lurer på hva forskjellen er på exped downmat xp 9lw og downmat 9lw. Finner ingen forskjell i størrelse oppblåst, R-verdi og annet, foruten så vidt forskjell i vekt. Det er over 1000kr i prisforskjell på fjellsport.no, så noe forskjell må det være? Er det materialet eller pumpefunksjonen som er forskjellig? Noen som vet noe om dette? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv XP versjonen mens en kamerat har den vanlige versjonen.

På XP versjonen  følger det med en pumpe sekk og ventilene ligger mye bedre til for og justere, helt oppe med hodet. 

På den vanlige ligger de på sia på midten av liggeunderlaget og den innebygde hånd pumpa som er der syntes jeg var en vits.  Tok mye lenger tid en med schnoozle bag. 

 

Tror det kun er dette som er forskjellen 

Endret av SondreW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SondreW skrev:

Har selv XP versjonen mens en kamerat har den vanlige versjonen.

På XP versjonen  følger det med en pumpe sekk og ventilene ligger mye bedre til for og justere, helt oppe med hodet. 

På den vanlige ligger de på sia på midten av liggeunderlaget og den innebygde hånd pumpa som er der syntes jeg var en vits.  Tok mye lenger tid en med schnoozle bag. 

 

Tror det kun er dette som er forskjellen 

Merker du noe av pumpa når du ligger på madrassen? Kan tenke meg den er avstivet der og at det derfor blir et hardere felt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same same but different. => Kjøp den du får billigst.

Jeg har Downmat 9 XP M og Downmat 9 LW (med integrert pumpe). Bruker schnoozle bag på begge (i tappeventilen på den med pumpe), og justerer hardhet med den integrerte pumpa når det trengs.

Opplever ikke noen forskjeller å merke seg ift nedpakking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.