-
Lignende innhold
-
Av Frydenlund
Hei!
Jeg er litt lei av mitt Trangia stormkjøkken som jeg kjører på rødsprit. Både når det kommer til vekt, men ikke minst hurtighet på å få varmet vann.
Ser at Dagbladet ga 5/6 på terningen til
(Logg inn for å se skjult innhold)
, så tenkte kanskje at deres andre varianter også er relativt greie? Vurderer også denne modellen, men er litt skeptisk da jeg ikke tror man kan steke på denne (eller?) og er heller ikke veldig fan av at alt står oppå gassboksen.
Jeg er relativt ny, så mulig jeg trenger å få det litt ekstra inn med teskje, og jeg trenger neppe det dyreste Biltema har av hva jeg kan se 4 forskjellige varianter, og med min kunnskap ser jeg egentlig ikke så stor forskjell på dem. Noen som har erfaringer med dem eller kan se noe ut fra nettsiden om dette er noe som man kanskje kan prøve seg på?
Mitt forbruk kommer til å være å koke opp vann og steke pølser, men det kan også hende at det blir brukt til å varme opp enkel lapskaus på boks eller noe tilsvarende.
Legger ved lenker til alle:
-
-
-
-
Setter veldig pris på alle tips, enten om det kommer til de nevnte variantene eller om andre har gode tips på andre rimelige løsninger.
- Frydenlund
-
Av tshansen
Det tok ikke mange turene på ski før eventyreren i meg våknet for fullt. Noe som gjør at en del turer på bucketlisten skal realiseres heller før enn siden I den forbindelse ser jeg at behovet for bensinbrenner utpeker seg. Jeg kommer til å bruke gass som vanlig, men til smelting av snø og varme i telt blir det nok lettest/best å bruke bensin. Derfor stiller jeg det vanskelige spørsmålet... Hvilken?
De jeg har sett mest på:
Primus Omnifuel
Optimus Nova (Nova+ blir ikke aktuell pga regulatoren)
MSR XGK EX
Jeg blir nok å fyre utelukkende med 4t bensin som folket her inne anbefaler.
Jeg er innforstått med at det er langt mer bråk med fyring av slike brennere. Er det noen av disse som utmerker seg bedre enn de andre i forhold til vedlikehold. Mener jeg så et klipp på youtube hvor Nova'en var lettere å rense/vedlikeholde på farten? Alle gode innspill hjelper på. Jeg har nesten skjønt at uansett hvilken jeg velger, får man en bra brenner. Men her er sikkert noe jeg ikke har sett, eller ser behovet for i forhold til bruk og oppsett.
-
Av tshansen
Kommer i 1.3 liter og 2.3 liter
PRIMETECH Stove Set er det ultimate utekjøkken for ytelse-tenkende turgåere. Et stormkjøkken med lavt drivstofforbruk og jevn effekt, men med full ytelse. Et kompakt kokesett med integrert brenner som gjør det svært enkelt å bruke og transportere. Vinner av Outdoor award 2017.
Det finnes også et rimeligere alternativ, hvor det også følger med stekepanne, men min erfaring er at pannene fungerer like godt som stekepanner som panner!
Er det noen som har testet disse settene? Har den gamle utgaven at dette pannesettet og er utrolig fornøyd. Kjenner det klør litt i kjøpehånden når slike nye produkt kommer Har hørt rykter om at panner med slike varmeutvekslere er litt verre å koke med inne i telt pga oppsamling av karbonmonoksid.
-
Av HannKatta
Fant dette stormkjøkkenet her i en hylle godt bortgjemt.
He he, alt jeg har kjøpt og ikke husker noe av... 😝
Enten på Biltema eller Eurppris tenker jeg.
Og med en liter rødsprit i heimen så måtte det til pers og testes.
Se bilder...
I esken...
I fin grøn veske...
Da pakkes det ut...
Er det slik det skal være, mon tro?
Bare å fylle ned i med rødsprit?
Ingen form for bruksanvisning følger med selvsagt.
Da brenner det...
Etter en stund....
-
Av Bemil
God Kveld i stugu!
Sitter å ser litt etter en ny multifuel brenner, og snublet over Polaris optifuel.
Noen som har erfaringer med denne? Kjekt å slippe å bytte dyse ved bruk av gass.
- Bjørn E.
-
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.