Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodelykt til vinterbruk med ekstern batteripakke med AA batterier??


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Annonse
1 time siden, Marius Engelsen skrev:

Led lenser H14 om den MÅ ha AA batterier. Ellers Petzl nao med ledning. Powerbank hvis bruk over flere dager. Petzl har ett mye bedre lysbilde enn LedLenser, og en Petzel lumen virker å være mye mer enn en LedLenser lumen 🤷‍♂️

"Kinalumen" er jo blitt et begrep 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen for å bli "ny og innovativ" og kjøre på med en batteripakke som er kombi usb-lader altså, og ble tipset om Fenix. Noen erfaringer her? 

Ellers er Nao et godt alternativ siden den har ledning, men jeg blir litt sånn...meh...på tanken at batteriet går tomt og så får jeg ikke bytta. Og det vil vel helst skje typ midt på natta eller noe annet teit? 😨

2 hours ago, KS10 said:

Nitecore HC60 og nu32 her i gården. 

De har vel ikke ekstern batteripakke?  Det må jeg ha, til de lange kalde turene på ski...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Ullsokk said:

 

De har vel ikke ekstern batteripakke?  Det må jeg ha, til de lange kalde turene på ski...:)

Sorry. "Leste" bare forespørsel om hvilke hodelykter som anbefales. De har ikke ekstern pakke nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Ullsokk skrev:

Fenix. Noen erfaringer her? 

God erfaring med Fenix, og godt fornøyd, men nesten utelukkende med lommelykter, og fint lite med hodelyktene deres. Så, om erfaringen er relevant, kan en sikkert stille spørsmålstegn ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ullsokk skrev:

ikke bytta. Og det vil vel helst skje typ midt på natta eller noe annet teit? 😨

Du får kjøpt ekstrabatteri til den også.

På turer hvor man skal gå mye i mørke er det greit med en bacuplykt med internt batteri. Jeg synes mindre lykter med internt batteri er greiere i camp, telt og soveposen. Har den brukbart lys kan den være backup for hovedlykten om den streiker eller må lades. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ullsokk skrev:

Ledningen på Silvalykta mi røk. MÅ ha ny lykt asap! Men jeg finner ikke lykter til salgs uten oppladbar batteripakke med USB-ladning?

Hva bruker folket på skitur om vinteren, og hva skal jeg bestille nå??

Har en Silva Cross trail etellerannet hvor ledningen røyk på batteripakka. 4xAA. Lykt med ledning like hel. 

Bruker nitecore HC60 selv nå. 

Fenix HP30R ser kanon ut. 

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.