Gå til innhold
  • Bli medlem

Købe Lundhags Guide Expedition 75 i Oslo


Palle

Anbefalte innlegg

Jeg overvejer at købe et par Lundhags Guide Expedition 75. Men de sælges ikke i Danmark, hvor jeg bor.

I slutningen af februar skal jeg en enkelt dag til Oslo. Er der butikker i Oslo centrum, der sælger Lundhags Guide Expedition 75?

Der er ikke mange online butikker, der har denne skisko. Desuden vil jeg vil helst prøve størrelsen inden jeg køber. En skisko skal måske være lidt større end vanligt fottøy.

Palle Dam, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Hvis du søker her på fjellforum er de omtalt og diskutert. Ved et umiddelbart google søk finner jeg ingen butikker i Oslo, men nettbutikker. Måske finner du noe selv.

Du sir ikke hvor du bor i Danmark, for de kan formentlig kjøpes lettere i Sverige (fx Malmø, Gøteborg ?), da de jo er svenske og muligvis også billigere? Check også valutakurs i den forbindelse. 

Lundhaugs selger dem på sin netthandel. Så har du returret, og da det er innenfor EU, betaler du svensk moms og frakten. Ikke noe ekstra moms som til Norge som jo er utenfor EU, men da i EØS. 

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for svar.

Desværre sender Lundhags kun til Sverige og Norge. Jeg bor i Horsens (Jylland), så jeg har langt til Sverige.

Revir sælger Guide Expedition 75, men har ikke min størrelse på lager. Jeg bruger normalt str. 42. Jeg skriver til dem for at høre om de har flere størrelser på lager i slutningen af februar.

Andre forslag modtages gerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en butik, der sælger Lundhags Guide Expedition 75. Jeg skrev til Lundhags/Brav, som også henviste til Revir. Men Revir har ikke svaret på e-post. Lundhags nævnte også Anton Sport, G-sport, G-max og Intersport. Men de kan heller ikke hjælpe.

Den danske distributør (STM-sport) kan måske skaffe skiskoen, men der er ingen returret på specialbestillinger. Det er et problem, når jeg ikke er sikker på størrelsen. Hvis jeg ikke kan prøve skoene i en butik, bliver jeg nødt til at bestille både størrelse 42 og størrelse 43 og derefter returnere den jeg ikke kan passe.

Jeg er i Oslo tirsdag den 3. marts (Minicruise med Stenaline. Ikke i slutningen af februar, som jeg skrev indledningsvis). Jeg spurgte Lundhags om de kunne sende til et posthus i Oslo (Poste Restante), men det kan de ikke.

Jeg har spurgt Stenaline om de vil modtage en pakke på deres terminal - det er heller ikke en mulighed.

Sidste mulighed: Er der nogen som bor eller arbejder i Oslo Centrum, der vil modtage en pakke med 2 par skisko for mig? Jeg ankommer med færgen tirsdag den 3. marts. ca. kl. 7:30 og skal være retur på terminalen på Vippetangen kl. 18:00. Inden da skal jeg på posthuset for at returnere de sko jeg ikke kan passe (Der er heldigvis returseddel med pakken).

Endret av Palle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dersom du normalt bruker 42, er 42 passe. Jeg bruker egentlig 37, men fordi jeg må ha ortopediske såler, må jeg ha 38 i vintersko og fjellstøvler. Jeg har brede, korte, håpløse føtter 😅 Jeg har 38 i Lundhags skare. De passer perfekt. Guide expedition er både lengre og bredere. I skare har jeg plass til en tykk ullsokk, i guide har jeg plass til en normalt tykk og en tykk ullsokk. Deilig det altså, men etter ca 3 timer på tur, begynte jeg å merke at knekken på skoen traff for langt fram på foten og det er ikke særlig behagelig. Jeg skal prøve å tove kartanger (innersokk) som er tykkere en de orginale og håpe at det da blir så tykt lag ull oppå foten, at knekken ikke merkes så godt. De er veldig romslige. Gode sko, om jeg bare får gjort noe med knekken. 

De er ganske håpløse å få tak i. Vet ikke om outnorth sender til Danmark og om de har din størrelse, men verdt å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.