Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Equipment K7 eller Rab Positron Pro?


Anne Ma

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hva som blir beste jakke for mitt bruk. 

Skal kjøpe meg en dunjakke som kan brukes rolig aktivitet på vinteren og som kan brukes opp til 6 000 moh. Jeg fryser veldig raskt, og blir ikke helt klok på hvem som er varmest av K7 eller Rab sin. 

Håper noen har innspill, og om det er noen andre jakker jeg også bør ta til vurdering! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge er av topp kvalitet og veldig varme, men den varmeste av de er dog K7. Den har full box-wall konstruksjon i hele jakken og dekker godt nedover rumpen. Positron Pro har hovedsaklig box-wall den også, men stitch through i siden og underarmene (noe som trekker litt varme). 

Har selv K7 og må si at det er en fantastisk jakke. Veldig varm, en fantastisk god hette og mange lommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikla på begge jakkene selv og etter å ha prøvd de på, så ble K7 min favoritt. Lette lenge etter denne brukt på Finn (eller lignende) men snubla over Bergans Expediton på tilbud og kjøpte den istedenfor. Veldig glad for det valget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gittiamo skrev:

Sikla på begge jakkene selv og etter å ha prøvd de på, så ble K7 min favoritt. Lette lenge etter denne brukt på Finn (eller lignende) men snubla over Bergans Expediton på tilbud og kjøpte den istedenfor. Veldig glad for det valget. 

Har også lyst på bergans jakka, hvor kjøpte du den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse takk for tilbakemeldinger :) Bergans Expedition må jeg se nærmere på. Jeg har sett litt på Rab Expedition (https://www.fjellsport.no/rab-expedition-8000-jkt-gold-shark.html?channable=e79947.MzAzNzYy&gclid=EAIaIQobChMI7-qIiOGZ5wIVWOaaCh0uQQNfEAQYASABEgJzI_D_BwE), men lurte på om det ble litt vel i overkant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anne Ma skrev:

Masse takk for tilbakemeldinger :) Bergans Expedition må jeg se nærmere på. Jeg har sett litt på Rab Expedition (https://www.fjellsport.no/rab-expedition-8000-jkt-gold-shark.html?channable=e79947.MzAzNzYy&gclid=EAIaIQobChMI7-qIiOGZ5wIVWOaaCh0uQQNfEAQYASABEgJzI_D_BwE), men lurte på om det ble litt vel i overkant? 

Den har jeg også sett på og prøvd på. Den ble i overkant for mye jakke for mitt behov. Men fysøren for en fin og bra jakke. Og etter å ha testa den ble alt annet litt for simpelt og skjørt. Likte god at ytterstoffet er solid. Og det er det på Bergans også. Det blir litt mer å bære på, men jakka tåler mye mer. Utrolig kjekt med solid ytterstoff tilfelle rått og våte forhold. For meg var det noen få krav til jakke og det ene er at jakka skal dekke rumpa. 
 

Prøvde Bergans Expediton lite også men den ble mer som en enkel parkas med fyll. 

Endret av Gittiamo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Til andre som måtte vurdere Positron pro vs. K7 så vil jeg anbefale at dere går for K7 hvis dere har muligheten. Jeg endte opp med Rab-en, men den blir kald i og rundt albuen ved ca -10C om jeg står og venter på bussen. K7 er smalere i passformen enn positron pro, og hadde jeg passet K7 ville jeg definitivt gått for denne da den er en varmere jakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.